המשביר לצרכן הפסידה בשנת 2011 כ-25 מיליון שקל

סיימה את 2011 עם צמיחה של כ-29% בהכנסות לכ-3 מיליארד שקל, לעומת כ-2.3 מיליארד שקל ב-2010 ■ בכוונת המשביר להזרים 20 מיליון שקל לאופיס דיפו

גם קבוצת המשביר לצרכן מסכמת שנה: המשביר 365 החזקות, שמה החדש של הקבוצה, דיווחה היום (ו') על תוצאותיה הפיננסיות לשנת 2011 ולרבעון הרביעי, כאשר בשורה התחתונה סיימה החברה את שנת 2011 עם הפסד מפעולות נמשכות של כ-25.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח מפעולות נמשכות של כ-16.2 מיליון שקל בשנת 2010.

ההפסד נבע בעיקר עקב איחוד אופיס דיפו. בכוונת המשביר להזרים סכום של 20 מיליון שקל לאופיס דיפו, כחלק מתוכנית ההבראה המיושמת בשורותיה.

המשביר סיימה את שנת 2011 עם צמיחה של כ-29% בהכנסותיה לכ-3 מיליארד שקל, לעומת כ-2.3 מיליארד שקל בשנת 2010. הגידול בהכנסות נבע מגידול בפעילות השוטפת של הקבוצה ומאיחוד אופיס דיפו, החל מחודש דצמבר 2010.

הפדיון הכולל בסניפי הקבוצה, בתחומי הכלבו והדראגסטור, הסתכם בשנת 2011 בכ-2.1 מיליארד שקל, גידול של כ-4.9% בהשוואה לכ-2 מיליארד שקל בשנת 2010. הפדיון הכולל בסניפים זהים הסתכם בשנת 2011 בכ-1.8 מיליארד שקל, לעומת כ-1.7 מיליארד שקל בשנת 2010.

הרווח הגולמי בשנת 2011 צמח בכ-28% והסתכם בכ-935 מיליון שקל (31% מסך ההכנסות), בהשוואה לכ-729 מיליון שקל בשנת 2010.

הרווח התפעולי הסתכם בשנת 2011 בכ-11 מיליון שקל, בהשוואה לכ-45 מיליון שקל בשנת 2010. הקיטון ברווח התפעולי נבע בעיקר מהשפעת האיחוד לראשונה של אופיס דיפו, שספגה הפסד משמעותי, בין היתר כתוצאה מטעויות בדוחותיה הכספיים, שנבעו מהיעדר בקרה מספקת, רישומים חסרים ו/או שגויים וכן ניהול שגוי.

את הרבעון הרביעי סיימה הקבוצה עם הכנסות בסך כ-745.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-668.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-239 מיליון שקל (כ-9% מהמכירות), לעומת רווח גולמי של כ-202.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון הרביעי רשמה הקבוצה הפסד מפעולות נמשכות בסך של כ-16.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בתחום בתי הכלבו עלו ההכנסות בשנת 2011 לכ-761 מיליון שקל, גידול של כ-7.3% בהשוואה לכ-709 מיליון שקל בשנת 2010. הגידול בהכנסות נבע בעיקרו מגידול בפעילות השוטפת בסניפים זהים וכן מחנויות חדשות שנפתחו במהלך שנת 2010 ופעלו בצורה מלאה בכל שנת 2011.

הגידול בהכנסות מאפיין את כלל תחומי הפעילות בקווי המוצרים המשווקים ברשת, מתוכם השפעת הגידול בתחום פעילות אופנת ההלבשה הינה המהותית ביותר (כ-9% בהשוואה ל-2010). בתחום האופנה, בין היתר, נכנסו מותגים חדשים ומובילים לרשת, וכן בוצעו השבחת ספקים ושיפור במגוון המוצרים וההיצע לצרכנים.

בתחום הקוסמטיקה והדראגסטורס, הכולל את רשת ניו-פארם ומחלקות הקוסמטיקה בסניפי המשביר לצרכן, גדלו ההכנסות בשנת 2011 בכ-4.2% לכ-1.12 מיליארד שקל, לעומת כ-1.07 מיליארד שקל בשנת 2010. הגידול במכירות במגזר זה נבע בעיקר מגידול בפעילות השוטפת ומפעילות בסניפים החדשים, בניכוי סגירת שני סניפים במחצית השנייה של 2010.

רמי שביט, מנכ"ל המשביר 365 החזקות, מסר כי "במהלך שנת 2011 המשכנו ביישום האסטרטגיה לפיתוח המשביר 365 החזקות סביב מועדון הלקוחות של הקבוצה, המונה כ-588 אלף חברים.

"בשנה הזו נרשמה צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחים של המשביר בתי כלבו וניו-פארם, ולצד זאת נפגעו תוצאות הקבוצה מפעילותה של חברת קשרי תעופה, שהושפעה מהמשבר הפוקד את הענף, וכן מתוצאותיה של אופיס דיפו, שאנו מיישמים בשורותיה בימים אלה תוכנית הבראה מקיפה, הכוללת מהלכים כלל-ארגוניים משמעותיים, לרבות החלפת ההנהלה והחזרת מר צחי פישביין - מי שהקים את הרשת והוביל אותה בתקופתו להישגים ורווחיות גבוהים - לתפקיד המנכ"ל ונשיא אופיס דיפו, התאמת מצבת כוח-האדם והסניפים וטיפול בפן הפיננסי מול גורמי המימון השונים.

"אנו מאמינים כי תהליכים אלה יאפשרו הבראה הדרגתית של הרשת והחזרתה לפסי צמיחה ורווחיות בשנים הקרובות. במקביל, אנו ממשיכים לפתח את רשת הסופרמרקטים הממותגת Cost 365, שבכוונתנו להשיק בסוף השנה הנוכחית, וכן התחלנו בשיווק כרטיס האשראי החדש, כאל 365, המשותף למועדון 365 ולחברת ויזה כאל, ואנו מאמינים שהוא יהפוך במהרה לכרטיס אשראי מוביל בשוק הישראלי".