קלינטון: "חלון ההזדמנויות לשיחות עם איראן ייסגר בקרוב"

את הדברים אמרה קלינטון במהלך ביקור שלה בערב הסעודית שנועד לדון בהקמת מערכת להגנה מפני טילים באזור ■ מחר תשתתף קלינטון בועידת "ידידי סוריה" שיתקיים באיסטנבול

מזכירת המדינה האמריקנית הילארי קלינטון אמרה הערב כי בקרוב נדע אם איראן רצינית בנוגע להצהרות שלה להיכנס לדיונים עם המערב לגבי תוכנית הגרעין שלה והזהירה ש"חלון ההזדמנויות לשיחות לא יישאר פתוח לזמן רב".

השיחות בין איראן לבין נציגים של 5 החברות הקבועות במועצת הביטחון וגרמניה יקיימו ב-13 ו-14 באפריל באיסטנבול. קלינטון טוענת שלמרות שאיראן הסכימה לשיחות, ארה"ב תמשיך לחפש, יחד עם בעלות הברית שלה, דרכים נוספות להטיל סנקציות נוספות על המדינה.

"בקרוב אנחנו נדע אם המנהיגים של איראן מוכנים להיכנס לשיחות רציניות וכנות לגבי תוכנית הגרעין שלה", אמרה קלינטון הערב במהלך ביקור בריאד בירת סעודיה. "הכל תלוי עכשיו במנהיגים של איראן שצריכים לקבל את ההחלטה הנכונה. עד עכשיו, איראן לא נתנה לנו סיבות להאמין למה שמנהיגיה אומרים, ומה שבטוח שחלון ההזדמנויות לפתרון הסוגייה הזאת בצורה דיפלומטית לא יישאר פתוח לעד".

קלינטון נמצאת בריאד על מנת להשתתף בטקס פתיחת פסגת מדינות המפרץ הערבי במהלכה ידונו בהקמת מערך הגנה מפני טילים באזור. מחר תטוס קלינטון לאיסטנבול על מנת להשתתף בועידת "ידידי סוריה" של האופוזיציה הסורית והמדינות שתומכות בה שתתקיים בעיר.