לראשונה: בקשה לכונס על כספי פנסיה צה"לית במשפט גירושים

כל ניסיונות האישה לממש פסק דין דרך ההוצל"פ לא צלחו, נוכח חוק "אקסקלוסיבי" לפורשי משרד הביטחון, המונע הטלת עיקולים על הגמלאות המשולמות ע"י המשרד

גרושה של גמלאי צה"ל, שאינה מצליחה זה 5 שנים לממש את חלקה בגמלה החודשית של בעלה לשעבר, מבקשת מבית המשפט לענייני משפחה בירושלים למנות כונס נכסים לפנסיה הצה"לית שלו.

הבקשה החריגה הוגשה על-ידי האישה בשל ניסיונותיה הכושלים לאכוף דרך ההוצאה לפועל פסק דין המחייב את הבעל להעביר לה מחצית מגמלתו החודשית, בהתאם לחלוקת הרכוש, זאת נוכח קיומו של חוק מיושן ו"אקסקלוסיבי" המונע זאת.

מדובר בסעיף לחוק שירות הקבע וצבא ההגנה לישראל משנת 1985, שאינו מתיר הטלת עיקולים על גמלאות המשולמות על-ידי משרד הביטחון. במצב דברים זה מנועה ההוצאה לפועל מלבצע את תפקידה על-פי חוק, וזאת בשל הסעיף הכובל בחוק משרתי הקבע.

נוכח מצב דברים זה, הגה בא-כוח האישה, עו"ד יעקב קצין ממשרד גדעון קורן, פתרון יצירתי. הוא פנה לבית המשפט בבקשה למנותו כונס נכסים לפנסיה הצה"לית. לדבריו, מרגע שכספים אלה יעברו לכינוס נכסים, מותר לכונס לבצע בהם את הוראות החוק, וניתן יהיה להעביר מהם את חלקה של האישה. מדובר באלפי שקלים בחודש, רטרואקטיבית משנת 2007.

השופט נמרוד פלקס, אליו הופנתה הבקשה, קבע כי הוא מעביר את הבקשה לתגובת המדינה בתוך 30 יום, ואם היא לא תינתן עד אז, הוא ייתן פס"ד.