מלחמת הפיס: נכשל ניסיון לפגוע במעמדו של עוזי דיין כיו"ר

נציג האוצר בדירקטוריון: התנהלות הדירקטורים פוגעת במפעל הפיס ותהיה לה השלכה על ההיתר לקיום ההגרלות

בתום ישיבת דירקטוריון סוערת שהתקיימה היום (א') במפעל הפיס סוכל ניסיונה של קבוצת דירקטורים בראשות ראש עיריית מעלות שלמה בוחבוט להביא לצימצום משרתו של היושב ראש עוזי דיין וכפועל יוצא מכך נכשלה הכוונה לפגוע במעמדו כיושב ראש פעיל ולהביא להפסקת עבודתם של עובדי לשכתו.

כוונת הדירקטורים סוכלה לאחר שהוצגה בפניהם חוות דעת אותה כתב הפרופ' יוסף גרוס, אשר נתבקש לבחון את התנהלות דירקטוריון הפיס, בה הדגיש כי "היקף הפעילות של מפעל הפיס מצדיק הקדשת זמן מלאה. היו"ר הינו מינוי אישי של ראש הממשלה ומועסק במשרה מלאה על פי ההסכם שנחתם עימו, תוקפו של הסכם זה הינו 7 שנים ממועד המינוי".

דיין הודיע בפתח הישיבה כי כבר בשבוע שעבר ויתר מרצונו הטוב על תפקידו כראש ועדת המכרזים של הפיס. החלטה זו מתבססת על עמדתו הנסמכת על חוות דעת משפטית, לפיה אין זה מן הראוי שדירקטורים יכהנו בוועדות מכרזים, עובדה העלולה להעמידם בניגוד אינטרסים.

משה בר סימן טוב, סגן הממונה על התקציבים באוצר המכהן כנציג משרד האוצר בדירקטוריון הגדיר את התנהלות הדירקטורים כ"להתנהלות הפוגעת במפעל הפיס". בר סימן טוב הזהיר כי להתנהלות זו תהיה השלכה על ההיתר האמור להימסר בימים אלה על ידי האוצר למפעל הפיס לצורך קיום ההגרלות. לדבריו, התנהגות הדירקטורים משבשת את יכולת מפעל הפיס לפעול ולתפקד והיא מהווה חוסר אחריות משווע מצידם.

עו"ד רם תורן ממשרד גדעון פישר ושות' בשם יו"ר וועדת הביקורת של מפעל הפיס מיקי שניידר מסר כי מכתבו של עוזי דיין מהווה ניסיון נוסף להכשיר את מעשיו הלא כשרים ולהסית את תשומת הלב מהסוגיה האמיתית והיא סירובו התמוה למנות את ג'אקי ואקים לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס. עוזי דיין ניסח מכתב עמום, לא ברור ויתרה מכך, תלוש מהמציאות.

גם במסגרת מכתב זה נעלמת הנמקה עניינית לסירובו למינוי ג'אקי ואקים כמנכ"ל מפעל הפיס. סירוב זה הוביל את מפעל הפיס שפועל לקידום העשייה החברתית, למשבר חסר תקדים בו יו"ר הדירקטוריון והדירקטוריון עצמו הינם בעלי רצונות שונים ומנוגדים. עיקשותו הבלתי מוסברת של עוזי דיין הביאה לחשש ממשי בלב הדירקטוריון בקשר עם יכולותיו הוא, שאיפותיו הוא ורצונותיו לקדם את מפעל הפיס ואת התועלת החברתית, עליו הוא אמון.

לאור כל אלה התאספה היום אסיפה במסגרתה עלו 3 נושאים על סדר היום. 1. זכויות חתימתו של עוזי דיין. 2. העסקת עובדי לשכתו. 3. הפסקתו תפקידו כיו"ר וועדת מכרזים. תמוה כי מר דיין ביכר לוותר על זכויות חתימה ויו"ר וועדת מכרזים מבלי לפגוע במצבת היועצים ומספר עובדי הלשכה המועסקים אצלו".