תמשיכו ליילל על מחירי הדלק והחשמל: 100 המנהלים המובילים לקחו הביתה 800 מיליון שקל ב-2011

עלות שכר של 57 מיליון שקל ל-2 מנהלים בקרדן למרות שהפסידה 725 מיליון שקל ■ ציון גינת מקבוצת דלק קיבל שכר בעלות של 22.4 מיליון שקל ■ ידין ענתבי, מנכ"ל דש, לקח 4.5 מ' ש' ■ למדור שכר בכירים ■ צפו בטבלת השכר המלאה

סוף עונת הדוחות הכספיים לשנת 2011 הכתירה צמד שיאני שכר חדשים, שניהם מנהלים בקבוצת קרדן. על אף הפסד עצום של 725 מיליון שקל שרשמה קרדן, זכו אלון שלנק, המשמש כיו"ר קרדן סין, ואלי אלרואי, יו"ר החברה הבת ג'י.טי.סי פולין, לעלות שכר של 28.7 מיליון שקל ו-28.4 מיליון שקל בהתאמה אשתקד.

בעוד שמרבית עלות העסקתו של שלנק מורכבת מתשלום מבוסס מניות (בחברות פרטיות), והתשלום שקיבל בשכר ומענק מגיע ל-2.3 מיליון שקל "בלבד", הרי שאלרואי, שהודיע אשתקד על סיום תפקידו בקבוצת קרדן, נהנה בשנה החולפת ממענק בהיקף של יותר מ-26 מיליון שקל.

דירוג 100 בעלי השכר הגבוה בקרב מנהלי החברות הציבוריות ב-2011 מגלה כי הללו חילקו ביניהם שכר מצרפי בעלות של יותר מ-800 מיליון שקל. קבוצת דלק של יצחק תשובה הכניסה למקום השלישי מבין בעלי השכר הגבוה את ציון גינת, מנכ"ל החברה הבת דלק בנלוקס, שזכה אשתקד לשכר בעלות של 22.4 מיליון שקל, מרביתו תשלום מבוסס מניות. עלות שכרם של כל בכירי הקבוצה הגיעה ל-65 מיליון שקל, כששמות בולטים נוספים היו גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה לשעבר, ועוזי ימין מנכ"ל דלק USA, עם עלות שכר של 8.3 מיליון שקל כל אחד.

מבין חברות הביטוח שפרסמו את תוצאותיהן הכספיות בסוף השבוע, בולטת איילון של משפחת רחמני, ששילמה שכר בעלות שנתית של 17.7 מיליון שקל למשפחת הבעלים, מתוכו 11.9 מיליון שקל ללוי רחמני והיתרה לילדיו, נגה ונחמה.

עוד נציג בולט של ענף הביטוח הוא אמיל וינשל, משנה בכיר למנכ"ל הראל ביטוח, שסיים את תפקידו באמצע ינואר 2011 ועלות שכרו עמדה בשנה זו על 6.5 מיליון שקל. עוד בהראל, עלות שכרו של משה אברמוביץ', שסיים את תפקידו כמשנה למנכ"ל החברה בנובמבר האחרון, הגיעה ל-8.6 מיליון שקל.

עלות שכרם של שני המנכ"לים המשותפים בהראל, מישל סיבוני ושמעון אלקבץ, עמדה על 7.5 ו-5.6 מיליון שקל בהתאמה, וזו של בעלי השליטה בקבוצה - יאיר וגדעון המבורגר ויואב מנור, הגיעה יחד ל-13 מיליון שקל, 5 מיליון שקל ליאיר ו-4 מיליון שקל הן לגדעון והן ליואב.

שכרם של ששת בכירי מנורה הגיע ליותר מ-20 מיליון שקל: 4.9 מיליון שקל למנכ"ל ארי קלמן ו-5.2 מיליון שקל למוטי רוזן, ממנורה מבטחים.

מתחום הרכב בולט מנכ"ל קרסו מוטורס, איציק וייץ, עם עלות שכר שנתית של 10.5 מיליון שקל, מהם 6.5 מיליון שקל תשלום מנייתי.

עלות שכרו של זוהר לוי, בעל השליטה ויו"ר חברת הנדל"ן סאמיט, עמדה על 9.7 מיליון שקל, וצמוד אליו התמקם יגאל דמרי, שעלות העסקתו כמנכ"ל החברה הנושאת את שמו עמדה על 9.6 מיליון שקל.

תחום הפיננסים מבליט את שכרו של עופר לב (סמנכ"ל מסחר באי.בי.אי) עם עלות של 7.3 מיליון שקל אשתקד, 6.6 מיליון שקל מהם כמענק. עלות העסקת המנכ"לים המשותפים של דש איפקס - עידו נויברגר וויקטור שמריך, הגיעה ל-13.5 מיליון שקל, שהתחלקו ביניהם שווה בשווה. מנכ"ל דש, ידין ענתבי, זכה לשכר של 4.5 מיליון שקל.

שכר הבכירים
 שכר הבכירים