תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה : 4.08 מיליארד ש'

התקציב מיועד לתוכניות לשיפור הבטיחות, פיתוח תשתיות תעופה, בטחון והקמת שדה התעופה בתמנע ■ התוכנית כוללת הקמת מערכת בידוק ביטחונית אוטומטית בטרמינל 3

הקבינט הכלכלי- חברתי, אישר היום את תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה לשנתיים הקרובות- בהיקף של כ- 4.082 מיליארד ₪. תקציב הפיתוח מיועד להשקעות של רשות שדות התעופה בתוכנית כוללת לשיפור הבטיחות, פיתוח תשתיות תעופה, בטחון הנוסעים ,שיפור השירות לנוסע, והקמת שדה התעופה בתמנע.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, השר ישראל כץ ציין כי תקציב הפיתוח שאושר היום בקבינט הכלכלי חברתי יאפשר לרש"ת לעמוד ביעדי פיתוח התשתיות, הבטיחות והביטחון שמוצבים כעת בראש סדרי העדיפויות של המשרד.

בין הפרויקטים בתקציב הפיתוח ניתן למנות את הקמת מגדל הפקוח החדש בנתב"ג בעלות של 100 מיליון ₪, שינוי מערך המסלולים בנתב"ג - בהשקעה של - 863 מיליון ש"ח, התקנת מערכת- ASMGCS Advance Surface Movement Guidance & Control System להגברת הבטיחות , שליטה ובקרה על התנועה הקרקעית באזור המבצעי בנתב"ג בהשקעה של 33 מליון ₪, הקמה והפעלת מערכת בידוק בטחונית אוטומטית מלאה- HBS בהשקעה של כ-405 מיליון ₪, טרמינל 3 שלב ב' - ורחבות חניה בהשקעה של כ-760 מיליון ₪ ובידוק טכנולוגי בשדות התעופה הפנים ארציים בהשקעה של כ- 50 מליון ₪.

בימים אלה מקדמת הרשות את התכנון המפורט לנמל התעופה תמנע בהתאם להחלטת ממשלה בנושא, כמו גם מתבצעת בחינת האומדן הכולל לביצוע הפרויקט.