יום רגוע: שערו היציג של הדולר נקבע ללא שינוי ב-3.72 ש'

האירו עלה ב-0.13% ל-4.968 שקלים ■ האם הפדרל ריזרב ירמוז היום במסגרת פרוטוקולי הריבית על תוכנית רכישות שלישית? ■ מחר החלטות הריבית באירופה ובבריטניה

יום רגוע נוסף (ג') בשוק המט"ח כאשר שערו היציג של הדולר נקבע ללא שינוי ב-3.723 שקלים, בעוד האירו התחזק ב-0.13% ל-4.968 שקלים.

סוחרי המט"ח דרוכים לקראת החלטות הריבית מחר בגוש האירו ובבריטניה, כאשר נגיד ה-ECB מריו דראגי יתבטא לראשונה בפומבי לאחר החלטת מנהיגי היבשת בסופ"ש האחרון על הגדלת תוכנית "חומת האש" של מנגנוני החילוץ להיקף כולל של 700 מיליארד אירו.

אומנם על פי הציפיות דראגי לא עתיד לשנות את שיעור הריבית בגוש האירו, אך בהצהרה שתצורף להחלטה יחפשו הסוחרים סימנים להלך הרוח של הבנק המרכזי האירופי.

בארה"ב יפרסם הערב (שעון ישראל) הפדרל ריזרב את הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה, כאשר הסוחרים ינסו לדלות מהם רמזים נוספים בקשר עם תוכנית הרכישה השלישית (QE3). סביר להניח כי אם ברננקי ירמוז (שוב) על השקה אפשרית של תוכנית, שוקי המניות יזנקו והדולר ייחלש.

ב-ATRADE מעריכים כי הצמד דולר-שקל עשוי להיחלש עד 3.69 שקלים לדולר, כאשר הפוזיציה המומלצת לימים הקרובים היא שורט, מבלי לפסול רמת יעד של 3.65 שקלים לדולר.