פסח בערוץ 10: מעכב משכורות לעובדיו הבכירים

בערוץ הוחלט כי כל העובדים המרוויחים 20 אלף שקל ומעלה לא יקבלו משכורת בימים הקרובים ■ המשקיע המיועד יריב אלבז משתהה בכניסתו לערוץ

מחריף המשבר בערוץ 10: הנהלת הערוץ הודיעה היום (ג') לעובדים כי אלה מביניהם שמרוויחים סכומים של 20 אלף שקל ומעלה, לא יקבלו את משכורותיהם בימים הקרובים, והן יעוכבו.

כמו כן, כפי שפורסם אתמול (ב') ב"גלובס", ספקי הערוץ אינם מקבלים כסף אף הם.

הגזירה מגיעה לאור העובדה שהמשקיע המיועד לערוץ, יריב אלבז, משתהה בכניסתו לערוץ לאור העובדה שטרם הוסדר נושא חובות הערוץ לרשות השנייה ולמדינה, העומדים על בין 45 ל-60 מיליון שקל.

על-פי ההערכות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה שלא לתמוך בחוק הממיר את חובות הערוץ לתוכן. אם המצב ימשיך כך, הערוץ עשוי לסיים את שידוריו בתוך חודש.

ערוץ 10, שפועל כעת תחת הארכת זיכיון שמסתיימת בסוף השנה, הוא הזכיין היחידי שהגיש בקשה לרישיון במועד שנקבע, והוא היחיד שהמשך קיומו תלוי בקבלת רישיון.

בשבוע שעבר החליטה הרשות השנייה שלא לקבל החלטה גורפת באשר לאפשרותו של הערוץ לקבל רישיון והודיעה כי אם יסדיר את חובו - יוכל לקבל את הרישיון המבוקש.

לצד אלבז, בעלי מניות קיימים בערוץ הודיעו כי יצטרפו להשקעתו של השותף החדש ויזרימו כספים לפעילות הערוץ, אולם גם הזרמות הכספים מצד בעלי מניות בערוץ מוטלות כרגע בספק נוכח היעדר ההסדר. העיכוב באישור הרישיון לערוץ מעמיד אותו במצב כספי קשה.

מבעלי המניות של ערוץ 10 נמסר בתגובה: "כידוע לכולם, בלתי אפשרי לנהל ערוץ כשהרגולציה לא עומדת בהתחייבויותיה".