פרויקט ענק ברעננה: 3,500 דירות חדשות ייבנו בצפון העיר

שליש מהדירות יהיו קטנות בשטח של עד 85 מ"ר, שמתאימות לזוגות צעירים, ואילו היתר יהיו דירות בתמהיל מגוון

שכונה חדשה בת 3,500 דירות תיבנה בצפון רעננה, ותהווה את הבנייה הגדולה והמשמעותית ביותר בעיר זה שנים, כך לפי תוכנית שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז. שליש מהדירות יהיו קטנות בשטח של עד 85 מ"ר, שמתאימות לזוגות צעירים, ואילו היתר יהיו דירות בתמהיל מגוון.

התוכנית אושרה למתן תוקף בדיון פנימי של ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית, בכפוף לכמה תיקונים טכניים. לפי התכנון, שביוזמת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רעננה, בראשות סגן ראש העירייה, עו"ד איתן גינזבורג, השכונה החדשה תשתרע על פני 836 דונם מצפון לדרך ויצמן, ממערב לשכונת רסקו וממזרח לשכונת קרית שרת. בצפונה, התוכנית נושקת לאזור הנופש המטרופוליני המתוכנן, שיהווה ריאה ירוקה בולטת במחוז המרכז.

ראש עיריית רעננה, נחום חופרי, אמר ל"גלובס" כי "התוכנית מאפשרת את הגדלת היצע הדירות בתמהיל שנקבע לפי הנחייתי - שליש דירות בגודל של עד 85 מ"ר, המתאימות לזוגות צעירים בראשית דרכם, ושני שליש בתמהיל מגוון. התכנית שומרת על האופי הרענני, והבניינים יהיו בגובה של עד 7 קומות עם חדרים על הגג, בבנייה רוויה אך לא צפופה. הנחיתי את אגף ההנדסה ואת סגני, עו"ד איתן גינזבורג, להיערך לתחילת ביצוע העבודות במלוא הקצב. לאור היקף התוכנית, בכוונתי להיות מעורב בכל שלביה".

לצד הדירות, תכלול התוכנית גם שטחים למטרות ציבוריות, הקמת מרכז מסחרי פתוח, מבני ציבור, כיכר עירונית, דרך ראשית והרחבת שטח ספורט עירוני.

לתוכנית הוגשו 48 התנגדויות שנבחנו על ידי חוקר שמונה מטעם הוועדה המחוזית, שמאי המקרקעין מאיר גרון. בעקבות מסקנותיו דרשה הוועדה המחוזית לערוך בתוכנית שינויים, בעיקר שמאיים, ולאור זאת שינתה הוועדה המקומית רעננה את טבלאות האיחוד והחלוקה.

בעקבות תיקון זה הוגשו 33 התנגדויות נוספות, בהן דנה ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית בינואר האחרון, במסגרת דיון פנימי. בעקבות אותו דיון החליטה כעת הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית למתן תוקף בכפוף לתיקונים טכניים, כששינויים תכנוניים כמעט שלא בוצעו בה.