אהוד ברק הוא כמו מזלג של אורי גלר

כשאומרים "שיקול מבצעי" בקשר לבניין מצ'וקמק בחברון, לאיזה מבצע מתכוונים?

אין צורך לדאוג לשלטון החוק ב"בית מערת המכפלה", שכן שר הביטחון הודיע שצו הפינוי לבית יבוצע: "האולטימטום שהציב המנהל האזרחי לתושבים לפנות את הבית עד השעה 15:00 היום (ג'), עדיין עומד בעינו".

האם זה אומר שבשעה האמורה יתחיל הפינוי? אה... המממ... "החוק ייאכף כלשונו וככתבו" - מרגיע ברק. בשעה שלוש אחר הצהריים? "כפוף לשיקולים מבצעיים". המממ... כלומר, זה לא יקרה היום? "תלוי בשיקולים מבצעיים". נו טוב, אין צורך בשאלות נוספות, אנחנו כבר יודעים מה זה אומר, לא?

כשמדברים על שיקולים מבצעיים כאשר הנושא הוא פינוי בניין מצ'וקמק אחד, אז ברור שלא מדובר בשיקולים מבצעיים צבאיים, בטח לא בתקופה בה מתכננים להרוס כורים גרעיניים באיראן!!!

איזה שיקולים מבצעיים?

סביר, לכן, שמדובר בשיקולים מבצעיים מתחום אחר. פוליטי, אולי? למשל: איך מנטרלים את האיום של דיירי בית המכפלה שהזהירו את נתניהו ש"אם הכיסא חשוב לו ... הוא חייב לדאוג לכך שהיהודים שרכשו בית בארץ ישראל בצורה חוקית יישארו במקומם".

והבעיה היא: "איך מפנים את אלה שפלשו לבית מבלי לפנות את הקואליציה מכמה מיושביה?" כאן באמת צריך את מיטב המוחות כדי למצוא פתרון כי מדובר בבעיה סבוכה מאין כמותה.

מניסיון העבר אנחנו למדים שעכשיו יתחילו משאים ומתנים חובקי עולם, או לפחות חובקי שלטון, בין אנשי נתניהו לבין פולשי הבית. אבל הלא מראש ידוע כי יש אנשים ומגזרים שיכולים להסתדר גם בלי מסמכים, כפי שהוכיחו בינתיים תושבי מגרון ושאר התנחלויות, וכפי שיוכח כנראה גם כאן.

העצמאות של ברק

מי כופף את מי בפרשה הזאת שואלים פרשנינו: האם נתניהו את ברק או הפולשים את נתניהו? ובכן, לומר שנתניהו כופף את ברק זה כמו לומר שאורי גלר כופף מזלגות. ברק מתכופף עוד לפני שנתניהו נוגע בו.

מרגע שהוא, ברק, הקים את סיעת עצמאות, הוא נותר ללא גרגר של עצמאות. כל גורלו הפוליטי של שר הביטחון תלוי בנתניהו, אז הוא יסכן עכשיו את התוכנית לצירופו לליכוד? ומה יעשה אז, ירוץ לבחירות עם עינת וולף?

עוד לא היה במדינת ישראל, ואולי בכלל, שר שכל כך נתון לחסדי ראש הממשלה כמו ברק. פולשי הימין כופפו את נתניהו? מה הרבותא? הם עושים זאת כבר שנים.

אז מי בכל זאת התכופף? החוק, כרגיל. מכופפים אותו מכל הכיוונים, גם הפולשים וגם מקבלי ההחלטות. עד שזה מגיע לבג"ץ. וגם אז לא כל כך מצליחים ליישר אותו.

הפורפרטור

מה, הקימו תחנת רכבת גם ליד בית מערת המכפלה? כי ראיתי שם את הרפורמטור הגדול ישראל כץ, שר התחבורה, מסתובב כמו השריף ג'ון ויין.

"חייבים לאפשר לפולשים להישאר לגור בבניין", הוא חורץ בנחישות האיש שגילה אדרעי עשתה ממנו פורפרה. לא רפורמטור אלא פורפרטור.