איפה תמצאו את הצימרים הכי לא שגרתיים?

בקתות אקולוגיות, חדרי אירוח בחנות עתיקות, צימר לאוהבי ספרים, צימר באוטובוס שעבר הסבה ודירת נופש מיוחדת בירושלים ■ מוסף G ואתר מפה מגישים צימרים ללינה לא שגרתית

צימר לא חייב להיות שם גנרי לבקתת עץ עם אותו ג'קוזי ועם אותו מודל די.וי.די וכיסאות כתר פלסטיק במרפסת; בין אם נוסעים לאחד מאותם צימרים יוקרתיים שלא נותנים דריסת רגל לילדים מחשש כתמים על הספות המעוצבות, ובין אם זהו צימר ידידותי למשפחות שמרשה להביא גם כלבים. למי שרוצים לרענן את חוויית הצימר שלהם ולהתנסות בצימרים המיוחדים יותר - להלן המלצות של אתר מפה על צימרים לא שגרתיים מסוגים שונים ובטווח מחירים רחב. כל חדרי האירוח נבדקו על-ידי מומחי האתר באופן אובייקטיבי, מבלי להזדהות ומבלי לקבל תשלום או טובות הנאה מבעל הצימר או להיות קרובי משפחה שלו.

הצימר הכי דומה לספארי באפריקה חוות האנטילופות, ערבה

כשנופי ערבה צחיחים ואנטילופות נפגשים, נדמה כי הגעתם בטעות לארץ אחרת. מתחם הצימרים והקמפינג הגדול של חוות האנטילופות נמצא בסמוך לאזור שבו מסתובבות בחופשיות האנטילופות, כשכל מה שמפרידה ביניהן היא גדר. כמו האנטילופות שיובאו מדרום אפריקה, גם הצימרים עוצבו בסגנון אפריקאי, ומשתלבים בטבעיות בסביבה המדברית. בחלק מהמרפסות יש תצפית אל החיות המסתובבות בשטח, ואפשר להרגיש לרגע קצת כמו בספארי באפריקה.

באזור הקמפינג יש סככה גדולה המיועדת ללינה. בסמוך יש שירותים ומקלחות נקיים ומטופחים, שבהם זורמים מים חמים בכל שעות היממה. יש תאורת לילה ונקודות חשמל, פינת מנגל ושטחי משחק לילדים. מלבד המפגש עם בעלי החיים בחווה, המתארחים במקום יכולים ליהנות גם מרחצה בבריכת מי גופרית מקורה שמימיה מגיעים לטמפרטורה של כ-32 מעלות והיא פתוחה לרחצה כל השנה. מסביב לבריכה יש פינות ישיבה נעימות על-גבי מזרנים וכריות. אין ארוחת בוקר, ומומלץ להביא מצרכים ולשתות את הקפה על המרפסת או ליד הבריכה. מתאים מאוד למשפחות עם ילדים.

מחיר לזוג ללילה בסוף שבוע: 600-400 שקלים, אין מינימום לילות; טל' 052-3666041, www.afrika.co.il

בקתות אקולוגיות סיפור פשוט, מתת, גליל עליון

הבקתות של דינה יוגב ושל ארנון אבני נבנו בתוך חורש טבעי בבנייה אקולוגית, המשלבת בין שיקולים של יצירת מקום נעים ונוח ודאגה לסביבה. יוגב ואבני, שעוסקים זה שנים בבנייה מאדמה, עשו זאת גם בבניית שתי הבקתות, שקירותיהם החיצוניים אבן והפנימיים מטויחים בטיח אדמה. גם תפעול הבקתות נעשה בגישה אקולוגית, כשהחומרים שמהם הן עשויות מבודדים אותן מחום ומקור ושומרים על טמפרטורה נוחה, מי הגשם נאספים לשם שתייה, מערכת לטיהור מי מקלחות מאפשרת למחזר מים להשקיה של הבוסתן, והבוסתן עצמו מטופל ללא שימוש בכימיקלים ומספק למתארחים פירות וירקות אורגניים וטעימים. כל בקתה עשויה כחלל אחד עם עיצוב פנים מאופק ורגוע בצבעי לבן וקרם. הריהוט עשוי עץ, והאבזור המודרני כולל ג'קוזי הפונה לנוף הרי הגליל המערבי והלבנון. לא מתאים לילדים.

מחירים לזוג ללילה בסוף שבוע: 800-400 שקלים (תלוי בבקתה), אין מינימום לילות, טל' 052-2350779

צימר עם חנות עתיקות אחוזת בר, מושב שעל, רמת הגולן

בתוך גינת נוי פראית וירוקה מסתתרות חמש יחידות האירוח של אריק וליאורה בר, שבבעלותם גם גלריה של ריהוט בסגנון קלאסי-עתיק, שבחלקו מיובא ובחלקו משופץ. בכל יחידה רהיטי עץ כבדים ובדי קטיפה בגוונים כהים, כשלצדם חפצי נוי נוסטלגיים: שעון אורלוגין, אהילים מסוגננים, כלי חרסינה, שטיחים פרסיים, תמונות שמן ועוד. הסוויטות, שתי יחידות גדולות יותר, מפנקות את אורחיהן בחלל מרווח, וגם במכונת קפה. במתחם מקורה בחצר יש סאונה יבשה וג'קוזי גדול, לרווחת כלל האורחים.

מחיר לזוג ללילה בסוף שבוע (מינימום שני לילות): 1,000-800 שקלים; טל' 04-6981790

דירת נופש עם אווירה ירושלים, עין כרם

דירת אירוח מקסימה בעין כרם, בבית אבן בן יותר מ-100 שנים. בני הזוג שדה שיפצו את הבית כך שיתאים לאורחות חייהם המודרניות, ויחידת האירוח היא תוספת חדשה לגמרי, המשתלבת בטבעיות עם הבית המקורי שמתחתיה. יש בה שני חדרי שינה, אחד זוגי ואחד עם ספה נפתחת, סלון המרוהט בריהוט קש, פינת אוכל משפחתית, מטבח גדול הכולל תנור בישול וכיריים, ושני חדרי שירותים שבאחד מהם אמבטיה. חלונות מקושתים עם פרופיל בלגי, עיצוב פשוט ונקי, ללא קישוטים מיותרים. דלת זכוכית מובילה למרפסת קטנה ונעימה, שממנה נשקפים בתיה של עין כרם ואגם בית זית. בעלת הבית, אדריכלית נוף במקצועה, רגישה לענייני עיצוב ושאר רוח, דאגה לשים באחד מארונות המטבח כמה ניירות ציור וצבעי מים, למי שעין כרם תיתן לו השראה.

מחיר לזוג ללילה בסוף שבוע: 800-1,000 שקלים, אין מינימום לילות, מתאים עם ילדים; טל' 052-7252544

רוח ים צימר קרוב לים, מכמורת

למרבה הפלא, כמעט אין צימרים ראויים הנמצאים במרחק הליכה קצר מהים. די בנתון הזה כדי להעלות על נס את שני הצימרים רוח וים ביישוב מכמורת, הנמצאים במרחק שבע דקות הליכה מהים. הצימרים יפים ומזמינים, עם גינה ומרפסת גדולה ויפה הצופה לגינה. בצימרים יש חדר שינה להורים וגלריה עם שתי מיטות ומקום לעוד שני מזרנים. במטבח יש כיריים, מקרר גדול, תבלינים בשפע, ואת החסרים אפשר לקטוף בגינה. בצימר אחד יש מקלחת בחוץ למי שרוצה להסיר את החול לאחר שחוזרים מבילוי בים. בצימר האחר יש ג'קוזי ואח עצים הנמצאים על דק עץ שמוקף חלונות זכוכית. ארוחת בוקר אמנם אין, אבל מצרכים אורגניים התואמים את אורח חייהם של המארחים יחכו במקרר, ובהם ירקות, פירות, ביצים, לחם וכיבודים מתוקים. המקום ערוך ומוכן לאירוח ילדים, ואפשר למצוא בו ספרים, בובות, משחקים, ואפילו קורקינט. בגינה יש מקום להבעיר מדורה, מתקני מנגל, ערסל, ופשפש קטן בגדר המאפשר לעבור אל מרחבי החולות של פארק השרון, הנמצא במרחק של כעשרה מטרים מהמרפסת.

מחיר לזוג ללילה בסוף שבוע: 1,000-800 שקלים, מינימום שני לילות בסוף שבוע; טל' 054-4627126

צימרבוס, צימר אוטובוס מושב עזוז, ערבה

הצימרבוס, שילוב של צימר ואוטובוס, הוא המצאה חיננית ומפתיעה של אביגיל ואיל הישפלד, הנמצא בין ביתם לבין הכביש הראשי ביישוב הקטנטן. מדובר בשלושה אוטובוסים שעברו הסבה לאירוח. האחד הוא אוטובוס עירוני רגיל, השני אוטובוס דו-מפרקי המכונה בפי העם אקורדיון, והשלישי אוטובוס של רשות שדות התעופה שהוביל נוסעים מהטרמינל לכבש המטוס. על-ידי פעולות מחזור פשוטות, ואחרי טיפול קוסמטי מבפנים ומבחוץ, הכולל כיסוי חיצוני בבוץ מקומי, שינו השלושה את ייעודם. הצימר הקטן יותר מתאים לזוגות, ויש בו מיטה זוגית, פינת קפה ומקלחת ושירותים יפים המעוטרים במלאכת פסיפס. אין בו מטבחון לבישול, והוא אינו ערוך לבילוי ממושך בתוכו מעבר לשעות השינה.

הצימרים הנוספים מתאימים למשפחות, עם חדר להורים וחדר לילדים, שירותים ומקלחת ומטבח. אפשר להצטרף לטיולי המדבר שאיל מוציא (בתיאום מראש).

מחיר לזוג ללילה בסוף שבוע: 600-400 שקלים, מינימום שני לילות; טל' 052-5292715

צימר לאוהבי ספרים כרם המהר"ל, כרמל

חנות הספרים המשומשים של איתמר, מאתר הספרים הישנים, היא מוסד ידוע. הצימר שלו מוכר קצת פחות, וגם הוא מיועד לאוהבי ספרים. הצימר נמצא בקומתו השנייה של בית מגורים יפה במושב כרם מהר"ל. יש כאן חדר שינה זוגי, פינת קריאה, מטבחון, חדר רחצה, ומרפסת מרווחת המשקיפה אל מורדות הכרמל. משקופי החלונות הכחולים, כדי החרס עטורי הפריחה הצבעונית, הנוף והשלווה מזכירים קצת חופשה ביוון.

לוי ישמח להמליץ לאורחיו על ספר שיתאים במיוחד עבורם לקפה של הבוקר, לשקיעה במרפסת, למצב הרוח ובכלל. כמו בחנות כך גם בצימר, כל הספרים הם ספרים ישנים, שנאספים אחד לאחד, וכולם למכירה. מתאים לזוגות, אך במידת הצורך אפשר להוסיף מזרן על הרצפה לטובת ילד או שניים.

מחיר לזוג ללילה בסוף שבוע: 600-400 שקלים, אין מינימום לילות; טל' ,04-6399749 ,052-2585787 www.itamar-books.co.il