מחאה ממוקדת נגד הוט

להבהיר לבעל הבית כי ללקוחות יש כושר מיקוח, והם לא יהססו לסגור איתה חשבון

שוק ספקיות האינטרנט במדינת ישראל סער באחרונה במשך ימים מספר, בשל המבצע של חברת הוטלאספקת שירותי אינטרנט במהירות 100 מגה בייט בעלות נמוכה של 20 שקל לחודש. מספר ימים קודם למבצע יוצא הדופן, נתבשרנו כי בכוונת הוט להעלות מחירים בזירת הטלוויזיה בכבלים, בזירת תשתית האינטרנט ובזירת הטלפוניה הקווית, אולם נראה שהחשיפה האדירה של מבצע האינטרנט המדהים השכיחה בשורה זאת.

בניגוד לזירות צרכניות רבות, ובכללן הקמעונאית, הבנקאות והפיננסים, שבהן לכושר המיקוח של הלקוח תרומה משמעותית בשיפור המחירים שהוא משלם, הרי בכל האמור בשירותי טלוויזיה בכבלים ותשתית אינטרנט, יודע כל עולה חדש כי עמדת המיקוח כמעט לא קיימת; זאת מאחר שהמתחרה היחידה של חברת הוט היא יס, שגובה מחירים דומים להפליא, ולפיכך התסכול מהעלאת המחירים הנוכחית של הוט גדול במיוחד.

העלאת מחירים מקוממת זו צריכה לקבל מענה בדמות הרחבת מגוון ערוצי החינם ב"עידן פלוס", כך שתהא לציבור הרחב אלטרנטיבת חינם אמיתית. ייתכן כי ראוי לבחון עידוד חברות הסלולר או אחרים, לפעול בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, על מנת לנפק לאזרחי ישראל אלטרנטיבה של טלוויזיה בכבלים במחירים שפויים.

העלאת תעריפי התקשורת של הוט, שמאפשרת לחברה להציע את חבילת האינטרנט המוזלת, מתרחשת רגע לפני שהחברה משלימה את היערכותה לפריסת הרשת הסלולרית החדשה של החברה-הבת מירס; הזיכיון להפעלת רשת זו עלה לבעלי המניות סכום עצום של כ-705 מיליון שקל.

השקת רשת הסלולר של הוט הינה המהלך האסטרטגי המרכזי של הקבוצה בשנים הקרובות. כוונת החברה היא ככל הנראה לגנוז את המותג מירס, המזוהה עם עסקים קטנים ושירותי הביטחון, ולמתגו תחת הוט במהלך אשר צפוי לעלות עשרות רבות של מילוני שקלים.

פגיעה בכיס של בעל הבית

הוט חותרת להרחיב את הטריפל הקיים שלה לשירות תקשורת מחומש, הכולל בנוסף לשירותי התקשורת המוצעים כיום, גם מכירת שירות סלולרי לכ-900 אלף לקוחותיה.

נשאלת השאלה: האם בעל הבית בחברת הוט מכוון למימון ההשקה היקרה של הפעילות הסלולרית של הקבוצה באמצעות ייקור "הפרות החולבות" של הקבוצה? אם אכן כך הדבר, ייתכן כי על הציבור לשקול מחאה ממוקדת כנגד פעילות הסלולר החדשה של הוט, אשר תסכל את השקתה המוצלחת של הרשת, שכן מדובר בבטן הרכה של הקבוצה.

כאן המקום להזכיר, כי כחלק מתנאי רכישת מירס על-ידי הוט אשתקד מידיו של בעל הבית, פטריק דרהי, הותנתה קבלת תשלומים בהיקף של 450 מיליון שקל בעמידה ביעדי רווחיות ונתח שוק למירס בעתיד. לפיכך, פגיעה בתוכנית העסקית של מירס, היא פגיעה ישירה בכיסו של בעל הבית.

הזרוע הסלולרית של החברה פועלת בזירה תחרותית, ולפיכך יוכל הצרכן לבחור פתרונות חלופיים, ולהבהיר לבעל הבית בהוט כי גם ללקוחות יש כושר מיקוח מול הוט, והם לא יהססו לסגור איתה חשבון במקרה של העלאת מחירים לא מבוקרת.

הכותב הוא האסטרטג הראשי של איילון