משה גפני לפישר: "פעל להורדת העמלות שגובים הבנקים"

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת שלח מכתב לנגיד בנק ישראל ולמפקח על הבנק בדרישה שיפעלו להורדת העמלות ■ "אין לי בעיה עם הרווחים של הבנקים", כתב גפני במכתב

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ משה גפני שלח מכתב לנגיד בנק ישראל סטנלי פישר ולמפקח על הבנקים דודו זקן ובו הפציר בהם לפעול להורדת העמלות שגובים הבנקים מהלקוחות במיוחד לאור "רווחי העתק שהציגו הבנקים לאחרונה".

במכתב שנשלח, מציין גפני שהעמלות שגובים הבנקים בארץ, גבוהים משמעותית מהעמלות שגובים בנקים בעולם מהלקוחות שלהם. "לאחרונה התפרסם כי בישראל משלמים על משיכת היתר במשקי הבית כ-8.26% בממוצע, לעומת 1.75% בצרפת, 3.72% באיטליה ו-3.34% בממוצע בגוש היורו", כתב גפני במכתב.

גפני מציין במכתב שלו שהעמלות שהבנקים גובים מגדילים את הפערים בין השכבות השונות באוכלוסיה. הוא טוען, שבעוד השכבות החלשות נאלצות לשלם עמלות גבוהות, הבכירים של הבנקים מקבלים שכר שנאמד במיליוני שקלים בשנה.

"כולנו שמחים ביציבות הפיננסית ובחוזק של הבנקים בישראל אולם בנק ישראל נדרש להתערב ולעצור את התהליך הזה שתורם תרומה רבה להגדלת הפערים בין הציבורים השונים בישראל", כתב גפני. "אני בעד שהבנקים ירוויחו וישלמו משכורות גבוהות, אך כשרווחים של בנק מסתכמים במיליארדים כה רבים בשנה אחת, מהעמלות של הלקוחות שנאנקים מקשיי היום-יום, הדבר איננו מתקבל על הדעת"