ברקליס קפיטל: "אל תהיו פסימיים, המניות יחזרו לעלות"

אדמונד שינג, אסטרטג המניות בחטיבת אירופה של ברקליס, אמר כי קיימים היום שלושה פקטורים שישפיעו על עוצמת התיקון ועל התקופה שבה הוא יימשך - ספרד, סין ומחיר הנפט ■ "במידה וקובעי המדיניות יטפלו בגורמים אלו, שוקי המניות יחזרו לעלות"

בעוד שוקי המניות בעולם נכנסו לתיקון ורושמים ירידות בימים האחרונים, בברקליס קפיטל מנסים לנתח את מצב השווקים ולחזות לאן מועדות פני השוק בטווח הקצר. בבנק ההשקעות טוענים כי בטווח הקצר שוק המניות האירופי ימשיך את הגל הדובי שהחל לפני כשבוע, אך בטווח הארוך גל העליות יימשך.

אדמונד שינג, אסטרטג המניות בחטיבת אירופה של ברקליס, אמר כי קיימים היום שלושה פקטורים שישפיעו על עוצמת התיקון ועל התקופה שבה הוא יימשך. הגורם הראשון הוא צמיחת הכלכלה בסין. בשבועות האחרונים הנתונים הכלכליים של סין העידו על כך שהכלכלה צומחת בקצב מתון יותר של 7.5% במקום 8% כפי שצפו בתחילה. "במידה ונתוני הצמיחה לא יראו סימנים יציבים יותר אז השווקים יגיבו לכך בהמשך התיקון", טוען שינג.

הגורם השני נוגע לספרד ולשאלה הגדולה האם היא תוכל לעמוד ביעד הגירעון התקציבי שאליו היא התחייבה ועומד על 5.3% והשלישי מתייחס למחירי הנפט. בשבועות האחרונים מחירי הנפט האמירו לרמות של 108 דולר לחבית וכלכלנים רבים ציינו כי עניין זה עלול לגרום לאינפלציה בכלכלה הגלובלית.

אולם, לפני מספר ימים סעודיה הודיעה כי ביכולתה להגביר את תפוקת הנפט שלה כדי ללחוץ את המחירים כלפי מטה. השווקים הגיבו בחיוב ומחיר הנפט הגולמי ירד בחזרה לרמה של 102 דולר לחבית.

"אין סיבה להיות יותר מדי פסימיים, במידה וקובעי המדיניות יטפלו בצורה הנכונה בשלושת הגורמים הללו אז לדעתי שוקי המניות יעלו על הגל השורי לקראת סוף השנה", מציין שינג.

בברקליס קפיטל מציינים גם המלצות ספציפיות יותר וטוענים כי מניות ערך עם שווי שוק נמוך ימשיכו להציג ביצועים טובים יותר ממניות הגדולות, גם ברבעון השני.