סמסונג הכתה התחזיות: המכירות ברבעון הראשון זינקו ב-22%

הרווח התפעולי של החברה הדרום קוריאנית ככל הנראה עלה לשיא רבעוני של 5.8 טריליון וון (5.1 מיליארד דולר), לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 5 טריליון וון בלבד

סמסונג , יצרנית האלקטרוניקה הגדולה באסיה והמתחרה העיקרית של אפל בשוק הסמארטפונים, פרסמה היום (ו') את הערכותיה לגבי תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון של 2012 שהכו את תחזיות האנליסטים.

הרווח התפעולי של החברה הדרום קוריאנית עלה לשיא רבעוני של 5.8 טריליון וון (5.1 מיליארד דולר), לעומת 2.95 טריליון וול בתקופה המקבילה אשתקד, ולעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 5 טריליון וון בלבד.

המכירות ברבעון הראשון זינקו ב-22% ל-45 טריליון וון, בעיקר בשל שוק הסמארטפונים והטלפונים הניידים. סמסונג מכרה ככל הנראה 44 מיליון סמארטפונים בחודשים ינואר-מארס - יותר מפי שלוש מאשר התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח ממכירות טלפונים ניידים יותר מהכפיל את עצמו ברבעון הראשון, שעה שסמסונג השיקה את הגלאקסי Note וסמארטפונים נוספים שאמורים להתחרות באייפון של אפל.

"המכירות של הסמארטפונים החדשים, כמו ה-Note, היו טובים מהציפיות", אמר ג'יימס סונג, אנליסט מסיאול. "יש להם קו מוצרים חדשים טוב, כך שהם יוכלו לשמור על המומנטום לשניים-שלושה רבעונים לפחות".

החברה טרם פרסמה נתונים באשר להכנסות וציינה גם כי בהמשך החודש יפורסמו תוצאות מדוייקות יותר כך שתתכן סטייה של כ-200 מיליארד וול ברווח התפעולי.