פרשת "הכדור המרכזי": התיק עובר לפרקליטות

בין הנחקרים בפרשה, שהתפוצצה ביוני 2011: יו"ר התאחדות לכדורגל אבי לוזון, ראשי הפועל פ"ת לשעבר, כדורגלנים, מאמנים, שופטים ועסקנים

אחרי חודשים ארוכים של חקירות, המשטרה העבירה באחרונה את תיק החקירה בפרשת "הכדור המרכזי" לידי הפרקליטות. בשבועות הקרובים צפויה הפרקליטות לבחון את חומרי החקירה שנאספו, ולגבש החלטה האם להעמיד לדין פלילי את מי מהחשודים בפרשה.

פרשת "הכדור המרכזי" התפוצצה ביוני 2011, אז נעצרו מספר אנשים מעולם הכדורגל, ובהם ראשי מועדון הפועל פתח-תקווה דאז: תומר סיני, דני לוי וגל חצור. בנוסף, נחקר המאמן יובל נעים, שאימן את הפועל פתח-תקווה בשנה שעברה ובהמשך שימש כמאמן בית"ר ירושלים (עד שפוטר). עוד עצור בפרשה היה בן כהן, שנחשב כמי שמשתייך לארגון הפשע של עמיר מולנר.

בהמשך הפרשה נחקר תחת אזהרה יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון. לאחר זימונו לחקירה, מסרה המשטרה כי לוזון חשוד בעבירות של מירמה, הפרת אמונים וניצול לרעה של כוח המשרה.

על-פי ההערכות, עיקר השאלות שהופנו ללוזון על-ידי החוקרים נגעו לשיבוצם של שופטים מסוימים למשחקים בליגת העל. זאת, בשל החשד כי בעקבות לחצים של מהמרים, התערב לוזון בשיבוץ השופטים. בין היתר נחקר לוזון בנוגע למעורבות בשיבוץ השופט למשחק של הפועל פתח-תקווה מול הפועל אשקלון בעונה שעברה. יו"ר ההתאחדות הכחיש את כל החשדות נגדו.

במקביל, הגיעו לא מעט שופטי כדורגל, כמו גם בכירים באיגוד השופטים כדוגמת המנכ"ל יריב טפר ומבקר השופטים אריה וולף, למפלג ההונאה ביבנה לחקירה ותשאול.

מצעד הנחקרים כלל גם את ניצן שירזי (כיום מאמן הפועל תל-אביב, בעת החקירה מאמן הפועל חיפה); אפי צפריר (מנכ"ל הפועל פתח-תקווה); יניב לוזון (שחקן הפועל פתח-תקווה); איציק שאקי (עוזר מאמן הפועל פתח-תקווה בעונה שעברה) ומספר שחקנים נוספים.