דני דנון תוקף את אהוד ברק: "בית המכפלה זה לא אקירוב"

ח"כ דני דנון פנה היום ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, על מנת לכנס את הכנסת באופן מיוחד במהלך פגרת החורף ולהעביר את החוק להסדרת מאחזים ■ דנון: "נמנע פינוי יהודים מביתם ולא נקבל עוד פסק דין מגרון או פינוי של בית המכפלה"

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דני דנון, אינו מוכן להשלים עם קביעתו של בג"ץ בפרשת המאחז מגרון. דנון פנה היום (א') ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, על מנת לכנס את הכנסת באופן מיוחד במהלך פגרת החורף ולהעביר את החוק להסדרת מאחזים.

"בג"ץ מנסה למנוע מהממשלה לממש את תפקידה. נמנע פינוי יהודים מביתם ולא נקבל עוד פסק דין מגרון או פינוי של בית המכפלה", אמר דנון. לדבריו, ועל פי תקנון הכנסת, נאספו מעל 25 חתימות של חברי כנסת מהמפלגות השונות אשר תומכים ביוזמתו.

חוק ההסדרה קובע כי במקום לפנות ישובים שנבנו באישור המדינה, אך יש עליהם חשש למעמד של קרקע ערבית פרטית, יינתן פיצוי לתובעים הערבים שיוכיחו את בעלותם על הקרקע. "ממשלת הליכוד נבחרה לבנות ולא להרוס, לא נאפשר ל'שלום עכשיו' וליתר גורמי השמאל הקיצוניים לראות תמונות של יהודים מפנים יהודים", אמר דנון. "בידי הכנסת הכוח לשנות אחת ולתמיד את הגישה החד צדדית המנחה את בג"ץ בכל נושא ההתיישבות ביהודה ושומרון - הליכוד לא יפנה יהודים".

דנון גם תוקף את שר הבטחון, אהוד ברק, עקב פינוי בית המכפלה בשבוע שעבר בחברון. "בית המכפלה זה לא אקירוב. ברק הבין שלא ישוריין בליכוד והתחיל את קמפיין הבחירות שלו לקהל הבוחרים של השמאל הקיצוני", אמר דנון.

בין החתומים על היוזמה חברי כנסת מהליכוד, האיחוד הלאומי, הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה וקדימה.