המוני ישראלים מטיילים בחול המועד; עומסי תנועה בכל הארץ

המשטרה חסמה לתנועה את אזור העיר העתיקה בירושלים ■ יער בן שמן התמלא מבקרים עד אפס מקום ■ צעיר כבן 20 טבע ומת הבוקר בחוף גנים שבכינרת

הבילוי בכינרת ביום הראשון של חול המועד פסח הסתיים בטרגדיה: צעיר כבן 20 טבע הבוקר בחוף גנים שבאגם. הוא חולץ כעבור זמן קצר על ידי צוותי הצלה, שמשו אותו מהמים והחלו לבצע בו פעולות החייאה ממושכות. במשך כ-40 דקות נלחמו רופאים ופרמדיקים של מד"א על חייו, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

האסון התרחש על רקע נהירה המונית של מטיילים אל הפארקים ושמורות הטבע ברחבי הארץ. לפי נתוני הקק"ל, פקדו היום את האתרים השונים יותר מ-40,000 מטיילים. בצפון הארץ זכות לפופולריות הרבה ביותר החניונים בעין הזיתים וחוף הכרמל, פארק הירדן, עין חיטין, יער לביא ואגמון החולה.

במרכז הארץ היו האתרים המבוקשים פארק רמות מנשה, נחלי השופט והזורע, חניון סריגים, יער חרובית ופארק בריטניה. יער בן שמן התמלא מבקרים עד אפס מקום.

אין כניסה לעיר העתיקה בירושלים בכלי רכב

באזור ירושלים נרשמה תפוסה נאה ביער עמינדב ובפארקים עדולם וארצות הברית. גם חלקה הדרומי של הארץ לא נפקד ממפת המטיילים, שנהרו בהמוניהם אל פארק גולדה ואל היערות להב ויתיר. תנועה ערה של מבקרים נרשמה גם בגנים בערד ובדימונה.

בהתאם לכמויות המטיילים הגדולות, כך גם עומסי התנועה שהורגשו ברחבי הארץ. בשל עומס המבקרים שהגיעו לבירה, חסמה המשטרה לתנועה את אזור העיר העתיקה בירושלים והכניסה לכלי רכב פרטיים נאסרה. נוסף על כך, נחסם כביש מספר 1 מצפון לדרום בתוך תחומי העיר. מי שבכל זאת יתעקש להגיע לאזור מתבקש לחנות את רכבו בבנייני האומה, בחניון טדי ובצומת שרגאי ולהגיע לייעדו באמצעות התחבורה הציבורית.

אלה עומסי התנועה המורגשים בשעה זו ברחבי הארץ:

■ בכביש 75 - עומס תנועה מצומת העמקים ועד צומת יגור.

■ בכביש 65 - עומס תנועה ממושב מדרך עוז ועד צומת מגידו.

■ בכביש 85 - עומס בין נחף לצומת ראמה ובהמשך - מצומת קדרים ועד צומת עמיעד.

■ בכביש 77 - עומס מצומת המוביל ועד צומת גולני.

■ בכביש 6 (חוצה ישראל) - עומס ממחלף ניצני עוז ועד מחלף באקה. בהמשך עמוס ממחלף עירון ועד מחלף עין תות.

■ בכביש 65 - עומס מכפר קרע ועד צומת הסרגל, וכן בקטע הדרך שבין צומת גולני ועד נטופה.

■ באיילון צפון - עומס ממחלף לה גווארדיה ועד מחלף השלום.

■ בכביש 1 - עומס ממחלף שער הגיא ועד חמד. בכיוון ההפוך - פקק בין מחלף מוצא לשורש.

■ בכביש 2 - עומס ממחלף פולג ועד מחלף אולגה. בכביש 4 - עומס מצומת דרור ועד צומת השרון (בית ליד).