הטיפ היומי: מניית חברת בנייה שעשויה לזנק בכ-117%

מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל ממליצה על מניית KB Home האמריקנית בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 18 דולר

חברת KB Home פועלת כחברת בנייה, ועוסקת בעיקר בבניית בתים פרטיים ודירות למגורים ברחבי ארצות הברית. החברה בונה דירות פאר, בתים סטנדרטיים ובתים פרטיים, אשר נבנים בהתאם לדרישת הלקוח, וכן מספקת ללקוחותיה פתרונות מימון ומשכנתאות. KB Home, אשר פעלה עד שנת 2001 תחת השם "Kaufman and Broad Home Corporation", הוקמה בשנת 1957, ומשרדיה ממוקמים בלוס אנג'לס.

באחרונה קיימנו שיחת ועידה עם הנהלת החברה, ובעקבותיה שינינו את הערכותינו בנוגע לביצועיה במהלך 2012. אמנם צבר ההזמנות ורווחי החברה נראים חיוביים בעתיד הקרוב, אך החלטנו לנקוט גישה זהירה יותר, שמשקפת נקודת פתיחה נמוכה מזו שצפינו עד כה.

הרבעון הראשון של השנה בדרך-כלל נמוך עונתית, אולם הרווח הגולמי בתקופה זו היה נמוך ב-400 נקודות בסיס מהערכותינו. בהנהלת החברה הדגישו, כי החולשה שהפגינה KB Home בדוחותיה הכספיים נובעת כתוצאה מירידה של 8% בהזמנות בהשוואה לשנה שעברה.

עם זאת, בעקבות השיחה עם הנהלת החברה השתכנענו עוד יותר, כי הרווחים המאכזבים שהציגה החברה, משקפים בעיות נקודתיות, ואינם בהכרח מבשרים על תוצאות מאכזבות בקרב סקטור הבנייה בארצות הברית.

לדברי ההנהלה, החולשה בהזמנות נבעה משלושה גורמים: גידול חד-פעמי בשיעור ביטולי ההזמנות, התמקדות במחיר הנכס במקום בערכו, ויציאה אסטרטגית משווקים מסוימים. ללא גורמים אלה סביר כי צבר ההזמנות היה דווקא עולה בשיעור של 10% לעומת שנה שעברה. בכך, למעשה, התחזקה טענתנו, שלפיה ההתאוששות בסקטור נמשכת, יחד עם שיפור במכירות ובמחירי הבתים.

אנו ממליצים על KB Home "תשואת יתר", אך מורידים את מחיר היעד למניה מ-19 דולר ל-18 דולר. בנוסף, אנו מורידים את הערכותינו לרווח נקי למניה לשנים הקרובות, אולם אנו עדיין מאמינים כי מגמת ההתאוששות בשוק הנדל"ן בארצות הברית צפויה להימשך במהלך 2012. מחיר היעד גבוה בכ-117% ממחיר המניה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, ברקליס קפיטל