דאגה בארה"ב: נעצרה הצמיחה ברווחי החברות ב-S&P 500

אנליסטים: רווחי החברות יצמחו ב-0.6% בלבד במחצית הראשונה של השנה, אך הצמיחה תואץ במחצית השנייה

הצמיחה ברווחי החברות בוול סטריט ככל הנראה נעצרה בתחילת השנה, בעיקר בשל משבר החוב באירופה וההאטה בצמיחה בסין. כך מעריכים אנליסטים לקראת פתיחת עונת הדוחות הכספיים בוול סטריט הלילה (ג'). עם זאת, בוול סטריט מקווים שהצמיחה תואץ במחצית השנייה של השנה.

רווחי החברות במדד S&P 500, להוציא חברות הפיננסים, צפויים לצמוח ב-0.6% בלבד במחצית הראשונה של השנה - כך לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים של סוכנות בלומברג. מדובר בשיעור הצמיחה האיטי ביותר מאז 2009.

40% מרווחי החברות ב-S&P 500 מגיעים מחוץ לארה"ב, כך שמשבר החוב באירופה וההאטה הכלכלית בסין פוגעים ישירות בחברות האמריקניות. החשש מדוחות כספיים פושרים מציב סימן שאלה באשר להמשך הראלי בוול סטריט, בעוד מדד S&P 500 רשם ברבעון הראשון את התשואה הגדולה ביותר שלו מאז שנת 1998.

"כלכלת ארה"ב היא החולצה הכי נקייה בסל הכביסה כרגע, אך מדובר בכלכלה שמנווטת לבד וצומחת בקצב נמוך מהפוטנציאל שלה", אמר לבלומברג מארק לושיני, אסטרטג השקעות בכיר בבית ההשקעות ג'ני מונטגומרי סקוט. כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח השנה בשיעור של 2.2%, עלייה לעומת 1.7% ב-2011.

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי אמר הלילה כי כלכלת ארה"ב טרם התאוששה לחלוטין מהמשבר שפקד אותה ב-2008. "3.5 שנים חלפו מאז המשבר הפיננסי, אך הכלכלה שלנו רחוקה מהתאוששות מלאה", אמר ברננקי בנאום שנשא בג'ורג'יה.

בחודש שעבר הורידה סין את תחזית הצמיחה שלה לשנת 2012 לרמה של 7.5%, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 8%. כלכלת האיחוד האירופי צפויה להתכווץ השנה ב-0.4%, בעיקר בשל מיתון במדינות עמוסות החובות כמו יוון וספרד.

ענקית האלומיניום אלקואה תפרסם הלילה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של השנה, כאשר אנליסטים מעריכים כי היא תציג הפסד של 4 סנט למניה לעומת רווח של 28 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

אנליסטים צופים כי הצמיחה ברווחי החברות תואץ במחצית השנייה וכי החברות ב-S&P 500 יצמחו ב-6.9% בכל שנת 2012, בעיקר הודות להאצת ההתאוששות בארה"ב בהמשך השנה והצמיחה בשווקים המתעוררים.