ברננקי: הבנקים זקוקים לעוד הון כדי להבטיח יציבות המערכת

נגיד ה'פד', בן ברננקי: "התוצאות הקשות של המשבר מדגישות את החשיבות שבנקיטת כל האמצעים הדרושים להמנעות מהישנות של ארועי השנים האחרונות"

נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, מצליח בתקופה האחרונה להוריד או להקפיץ את השווקים כמעט עם כל התבטאות שיוצאת לו מהפה. השווקים העצבניים הגיבו בתנודתיות לרמזים שסיפק לאחרונה בנוגע לאפשרות של תוכנית הקלה כמותית נוספת, וחוו ירידות חדות לאחר שהתברר כי מרבית בכירי ה'פד' אינם מעוניינים בתוכנית שכזו. כעת מתבטא ברננקי לגבי מצב המגזר הבנקאי.

אמש (ב') אמר ברננקי כי הבנקים בארה"ב זקוקים לעוד הון נזיל על מנת להבטיח שהמערכת הפיננסית תשאר יציבה.

"אנחנו צריכים שיהיה לנו הון יותר גבוה, וזה מה שבאזל 3 עושה", אמר ברננקי והתייחס למאמץ הבינלאומי להדק את הפיקוח על הבנקים. "זה חיוני למערכת פיננסית יציבה".

אתמול עודד ה-IIF את מובילי המדיניות בשוק הפיננסי לעצור את הרגולציה בתעשייה הבנקאית. סטנדרטים קשים ביחס להון, דרישות נזילות חדשות וחוקים שמגבילים את פעילות הבנקים מקשים את יכולתם לספק לעסקים ובתי אב אשראי נחוץ לצמיחה, כך הודיע ה- IIF במכתב שנשלח לנגידי בנקים מרכזיים ושרי אוצר בעולם. בנקים באירופה צריכים לגייס כ-200 מיליארד אירו עד הקיץ הקרוב.

ברננקי אמר אתמול כי כלכלת ארה"ב עדיין לא התאוששה לחלוטין מהמשבר הפיננסי האחרון. הוא ציין כי על רגולטורים להמשיך ולמצוא דרכים חדשות לחזק את המערכת הבנקאית.

"התוצאות הקשות של המשבר מדגישות את החשיבות שבנקיטת כל האמצעים הדרושים להמנעות מהישנות של ארועי השנים האחרונות", אמר ברננקי. "יש עדיין סיכון, במיוחד מפני שכמה מהכלים בהם השתמשו מקבלי ההחלטות במהלך המשבר כבר אינם זמינים".