ג'רמי לוין בוחן את צנרת התרופות בפיתוח של טבע

לוין לא הורה בשלב זה להשהות את פיתוח התרופות האינובטיביות של טבע והוא נמצא בשלב בחינת התרופות בפיתוח

ג'רמי לוין, שייכנס לתפקיד מנכ"ל טבע בחודש הבא במקומו של שלמה ינאי, מקיים בחודשים האחרונים תהליך בחינה של התרופות בפיתוח של טבע. לוין לא הורה להשהות את פיתוח התרופות, לפחות בכל הנוגע לרוב התרופות.

לטבע יותר מ-70 תרופות אינובטיביות הנמצאות בפיתוח, בייחוד לאחר שרכשה את חברת ספלון ב-6.8 מיליארד דולר בשנה שעברה. לוין, שניהל את מערך האסטרטגיה של נוברטיס לפני שהגיע לטבע, בוחן את מערך פיתוח התרופות של טבע לקראת כניסתו לתפקיד בחודש הבא ולפיכך עד אז לא צפויות להתקבל החלטות באשר לתרופות שפיתוחן יימשך או ייפסק.

תהליך בחינת התרופות הינו שגרתי במסגרת כניסתו של לוין לתפקיד. בחודשים האחרונים לומד לוין את טבע ועובר חפיפה מול ינאי, כאשר גורמים המקורבים לנושא מעידים כי השניים משתפים פעולה באופן "יוצא דופן".

בעת ההכרזה על מינויו של לוין בשלהי 2011 במסגרת מסיבת עיתונאים מיוחדת שקיימה טבע, אותת לוין כי טבע תתמקד בפיתוח מוצרים חדשניים. מדובר בתרופות שעלויות המו"פ שלהן גבוהות אולם במקרה של הצלחה שיעורי הרווחיות שלה גבוהים יותר. דוגמה טוה לכך היא הקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, שהפכה לתרופה המובילה בעולם בתחום זה ולפי הערכות אחראית לכשליש מרווחי טבע, ובחברה מנסים למצוא לה תחליפים לקראת פקיעת הפטנטים ב-2014-2015.