אפריקה ישראל יוצאת להנפקת זכויות ב-216 מיליון שקל

זאת על רקע התחייבותו של לבייב להזרים עוד הון לאפריקה במסגרת הסדר החוב עליו חתמה החברה עם מחזיקי האג"ח ■ לבייב יזרים כ-102 מיליון שקל להנפקה

אפריקה ישראל , בשליטת לב לבייב (47%), הודיעה היום (ד') כי היא קיבלה את אישור הבורסה לצאת להנפקת זכויות ב-216 מיליון שקל, מה שאומר שהדבר אמור לצאת אל הפועל בזמן הקרוב.

ההנפקה מגיעה על רקע התחייבותו של לבייב להזרים עוד הון לאפריקה במסגרת הסדר החוב עליו חתמה החברה עם מחזיקי האג"ח שלה באוקטובר 2009. לבייב יזרים כמחצית מההון להנפקה, כלומר כ-102 מיליון שקל.

לבייב התחייב להזרים לאפריקה 750 מיליון שקל במספר פעימות עד שנת 2013, כאשר עד כה הוא הזרים 500 מיליון שקל. על לבייב להזרים 100 מיליון שקל עד סוף השנה וסכום נוסף של 150 מיליון שקל עד סוף 2013.

אתמול נודע כי אפי פיתוח, בשליטת אפריקה ישראל, עשויה לרכוש 80%-90% מפרויקט מגורים במוסקבה מידי לבייב, תמורת הקצאת מניות החברה ללבייב. הפרויקט האמור כולל למעלה מ-1,000 יחידות דיור, חלקן בבנייה צמודת קרקע וחלקן במסגרת בנייני מגורים, ומצוי בשלבי הקמה. לעת עתה מדובר בשלבים ראשוניים בלבד של מגעים בין הצדדים, ואפריקה מציינת בדיווח לבורסה כי "אין כל ודאות כי הצדדים יגיעו להסכמה על תנאי העסקה או כי העסקה תאושר ותושלם".