אחרי אפל: מי יושבות על מזומנים ויכולות לשלם דיבידנד?

אחרי שאפל הודיעה לראשונה בתולדותיה על חלוקת דיבידנד בחודש שעבר, מעניין לבחון מיהן חברות הטכנולוגיה שעשויות לשמח את משקיעיהן בעתיד הקרוב עם תשואת דיבידנד נאה

מי תהיה אפל הבאה? כולנו היינו ודאי רוצים להעריך נכונה מי תהיה החברה שתגיע לרמת חדשנות טכנולוגית ומוצרית, ושמניותיה ימריאו כמו שעשו מניות אפל. אך הכוונה כאן אחרת. ב-19 במארס הודיעה אפל לראשונה על חלוקת דיבידנד בסך 2.65 דולר למניה ועל רכישה חוזרת של 10 מיליון ממניותיה. הסכום מהווה ביום ההודעה כ-1.8% תשואת דיבידנד. סך כל ההוצאה תעמוד על כ-45 מיליארד דולר בשלוש השנים הראשונות של התוכנית. ביום ההודעה עלתה מניית אפל ב-2.7% וחצתה לראשונה את רף 600 הדולר. נשאלת השאלה האם יש חברות נוספות ה"יושבות" על הררי מזומנים, שלא חילקו דיבידנד עד היום ויש סיכוי שיצטרפו למועדון הנחשק של חברות המשיאות תשואת דיבידנד למשקיעים?

השקעות בחברות מחלקות דיבידנד בכל העולם היא אחת האסטרטגיות המומלצות בשנים האחרונות. הריביות האפסיות ברוב העולם המפותח הביאו משקיעים לחיפוש אחר תזרים קבוע מהשקעות, בלא צורך למכור את ההשקעה הראשונית. השקעות אלה ניתן למצוא באג"ח חברות (בכל הדירוגים), ב"ריט"ים של נדל"ן וכאמור במניות מחלקות דיבידנד, ישירות או דרך מדדי הדיבידנד השונים דוגמת DVY ו-HDV. בגרסה המקומית שלהם ניתן להשקיע דרך תעודות סל מבית פסגות, שלה תשע תעודות העוקבות אחרי מדדי דיבידנד בחו"ל, או קסם עם שלוש תעודות כנ"ל. ניתן למצוא גם קרנות נאמנות מתמחות בחברות דיבידנד גלובליות או גיאוגרפיות של גופים כמו UBS, פידליטי וחברת DWS (חברה בת של דויטשה בנק) שלה קרנות דיבידנד גלובליות מוצלחות.

התאוששות ברווחי החברות בשנתיים האחרונות הביאה לצבירת שיא במאזניהן, בו הן עושות שימוש בשלושה אופנים: מיזוגים ורכישות, קנייה חזרה של מניות וחלוקת דיבידנד. הסקטורים הבולטים בצבירת מזומן הם הטכנולוגיה והאנרגיה, אך בעוד שבתחום האנרגיה מחלקות מרבית החברות דיבידנד נאים, הרי שבטכנולוגיה זה פחות נפוץ. בשורות הבאות אנסה להצביע על כמה חברות מומלצות שבמאזניהם מזומנים רבים ביחס לשווי השוק, ואשר אינן מחלקות כיום דיבידנד. הודעת חלוקה עשויה להשפיע לחיוב על המשקיעים המצפים לדיבידנד עצמו או לכניסת החברה למדדי הדיבידנד או לקרנות המתמחות בתחום.

Google

מפתחת מנוע החיפוש, מדיה חברתית, פרסום מקוון, תשלומים און ליין ופתרונות אינטרנטיים אחרים, תוך גיוון מקורות ההכנסה העתידיים. למרות פספוס קל של התחזיות ברבעון הרביעי, נראה כי החברה תצמח בשנים הקרובות בהכנסותיה ורווחיה. השנה צפויות הכנסות החברה לצמוח בכ-25%, והרווחים בשיעור דומה. בסוף 2011 היו לגוגל מזומנים בסך 21.4 מיליארד דולר, המהווים כ-10% משווי השוק שלה.

החברה נסחרת במכפיל של כ-14.6 על רווחיה הצפויים השנה וכ-12.7 ל-2013. המניה מומלצת במחיר יעד של 800 דולר לעומת 635 דולר בשוק היום.

eBAY

חברת המסחר המקוון הגדולה בעולם לפרטיים וחברות, המספקת פלטפורמה מקוונת שמאפשרת לקונים ומוכרים לתקשר ולסחור אחד עם השני. פלטפורמת התשלומים מאפשרת תשלומים ומימון מקוון דרך מגוון כלים ופתרונות. החברה הכתה את התחזיות ברבעון הרביעי, כשהכנסותיה עלו רבעון חמישי ברציפות, תוך גידול של 35% בהשוואה לרבעון מקביל. לאחר רכישה חזרה של מניות בסך 250 מיליון דולר ברבעון, נותר במאזניה מזומן נטו בסך 5.71 מיליארד דולר, המהווה כ-12% משווי השוק.

לרבעון הראשון תחזית ההכנסות עומדת על 3.1 מיליארד דולר, והרווח למניה על כ-0.5 דולר. החברה נסחרת במכפיל 13 לתוצאות הצפויות ב-2012 ושל 11.2 לרווחי 2013. המניה מומלצת במחיר יעד של 45 דולר לשנה הקרובה, לעומת 35.7 דולר בשוק היום.

GENERAL MOTORS

יצרנית הרכב דיווחה לאחרונה על גידול של 12% במכירות, כשרק במארס מכרה 231,052 כלי רכב. החברה צומחת דרך מכירות בסין למרות ההאטה האחרונה במכירות הכלליות שם, אך נתקלת בשוק קשה באירופה. השנה צפויה GM להגדיל את מכירותיה בכ-9% ואת רווחיה בכ-16%. בסוף 2011 היה לחברה 16 מיליארד דולר במזומן, המהווה 40%(!) משווי השוק שלה. GM רוצה לחזור לדירוג השקעה, כך שלא תמהר לחלק את המזומן לבעלי המניות, אם כי כדאי לעקוב אחר ההתפתחויות בתחום זה. החברה נסחרת במכפיל 6.5 לרווחים הצפויים השנה, ומומלצת במחיר יעד של 34 דולר לעומת 25 בשוק.

EMC CORP

מובילת השוק בתחום שירותי אחסנת מידע ותוכנה ללקוחות ברחבי העולם. הטכנולוגיה שלה מאפשרת לחברות אופטימיזציה של תהליכי עבודה מחשוביים ארגוניים, תוך אבטחת מידע מלאה. החברה צומחת במהירות במכירותיה באסיה ובאמריקה הלטינית, שם צמחו הכנסותיה ב-26% בשנת 2011. בשנה החולפת היא השיקה 41 מוצרים חדשים, וצפויה להציג רבים נוספים גם השנה. גם החזקותיה בחברת VMWARE תורמות לה בהצעת מגוון רחב של פתרונות. לחברה 2.6 מיליארד דולר מזומן נטו, ושווי השוק שלה 59.9 מיליארד דולר. הכנסותיה צפויות לצמוח השנה בכ-11% והרווח בכ-13%. נסחרת במכפיל רווח צפוי השנה של כ-15 ולשנה הבאה - 13.5. המניה מומלצת במחיר יעד של 34 דולר לעומת מחיר בשוק של 29 דולר, לאחר עלייה נאה לאחרונה בערכה.

חברות נוספות בעלות מזומן גבוה ביחס לשווי השוק, שאינן מחלקות דיבידנד ומומלצות להשקעה, הן: ADOBE, שלה 1.96 מיליארד דולר מזומן נטו לעומת שווי שוק של 16.6 מיליארד דולר; SALESFORCE.COM, עם מזומן בסך 1.32 מיליארד דולר נטו ושווי שוק של 21.3 מיליארד דולר; סימנטק עם 760 מיליון דולר ושווי שוק של 13.2 מיליארד דולר; ו-FOREST LAB שהמזומן נטו שלה מסתכם ב-1.76 מיליארד דולר ושווי השוק ב-8.6 מיליארד. עם זאת, פרופיל הסיכון שלה גבוה יותר בשל אופי פעילותה בתחום הפארמה, עקב מיעוט תרופות שהיא משווקת.

*** הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב-UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

כך צברו
 כך צברו