כישלון ה"מאניבול"? ליברפול פיטרה את המנהל המקצועי שלה

בעקבות חוסר ההצלחה המקצועית העונה בפרמיירליג, המועדון האנגלי הודיע על הפסקת עבודתו של דמיאן קומולי, חסיד סטטיסטיקה ושיטת ה"מאניבול" המפורסמת

שיטת הסטטיסטיקה "מאניבול" עשתה מהפכה מחשבתית בבייסבול האמריקני. בילי בין, הג'נרל מנג'ר של קבוצת אוקלנד אתלטיקס, הצליח להביא את הקבוצה, בזכות המתודה הזאת אותה המציא, להישגים יוצאי דופן. ספרים נכתבו על שיטת ה"מאניבול", והשנה אף יצא עליה לאקרנים סרט בכיכובו של בראד פיט.

רק שהניסיון לאמץ את השיטה בענפי ספורט אחרים לא בהכרח יכול להצליח. התלמיד הכי חרוץ של שיטת ה"מאניבול" בליגת ה-MLB הוא ג'ון וו. הנרי, הבעלים של בוסטון רד-סוקס. הנרי הודה בפה מלא שהשתמש בשיטות של "מאניבול", וטען כי היא היתה אחת הסיבות המרכזיות לשתי הזכיות של הרד-סוקס באליפויות בעשור החולף. אותו ג'ון הנרי רכש בעונה הקודמת את קבוצת הכדורגל של ליברפול. אחד הדברים הראשונים שעשה הנרי במועדון האנגלי, בתור מיסיונר "מאניבול" ידוע, הוא למנות לתפקיד המנהל המקצועי של הקבוצה את דמיאן קומולי, חבר טוב של בילי בין ופריק "מאניבול" בפני עצמו.

הכישלון של ליברפול העונה בפרמיירליג גרם לקבוצה להסיק מסקנות מהירות: היום (ה') הודיע המועדון על פיטוריו של קומולי. "אנחנו מודים לו על שירותיו ומאחלים לו הצלחה בהמשך", אמר הנרי.

במהלך תקופתו של קומולי במועדון, ליברפול רכשה שחקנים בשווי כולל של יותר מ-100 מיליון ליש"ט, ביניהם לואיס סוארז, ג'ורדן הנדרסון, סטיוארט דאונינג, צ'רלי אדם ואנדי קארול. האחרון, חלוץ שהגיע מניוקאסל עבור סכום עתק של 35 מיליון ליש"ט, נחשב לאכזבה הגדולה ביותר מבין שחקני הרכש: הצליח לכבוש רק 7 שערי ליגה ב-37 הופעות בליברפול. ליברפול מדורגת במקום השמיני בלבד העונה בפרמיירליג.

קומולי עצמו אמר לאחר הפסקת עבודתו כי "אני שמח לחזור למשפחתי בצרפת. אני מודה על ההזדמנות שקיבלתי לעבוד במועדון כמו ליברפול".