"משבר החוב באירופה מסכן את ההתאוששות העולמית"

את הדברים אמרה כריסטין לגארד, יושבת ראש קרן המטבע הבינלאומית, במסיבת עיתונאים בוושינגטון ■ לגארד מרוצה גם מקצב ההבראה של הכלכלה האמריקנית

יושבת ראש קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד מודאגת מאוד ממשבר החוב באירופה וטוענת שהוא מהווה הסיכון העיקרי על הצמיחה בכלכלות העולם. לגארד אמרה במהלך מסיבת עיתונאים היום שלמרות שיש סימנים לכך שהכלכלות בעולם מתאוששות מהמשבר הכלכלי העולמיף ובראשן ארצות הברית, החרפה במשבר החוב באירופה עלול לבלום את ההתאוששות הזאת.

במהלך מסיבת העיתונאים אמרה לגארד שהמהלך האחרון שנקטו בו מנהיגי מדינות אירופה על מנת להגן מפני התפשטות של משבר החוב ביבשת הינו רק חלק מהפתרון, ומקווה שבמהלך הפגישה הבאה של המדינות החברות בקרן שתתקיים בשבוע הבא בוושינגטון, היא תצליח לעמוד בהתחייבות שלה להגדיל את המשאבים של הקרן על מנת לעזור לאירופה להתגבר על המשבר.

"הסיכונים לא בהכרח יהיו גדולים כמו שחזינו בתחילת השנה", אמרה לגארד במסיבת העיתונאים שנערכה בוושינגטון. "אבל אל לנו לטעות, הסיכונים ממשבר החוב והדרישות לטיפול בו עדיין גדולים למדי, וזה יהיה חסר אחריות אם נתעלם משני הדברים האלה".

הדברים של לגארד נאמרים לאחר שבחצי השנה האחרונה נלחמה במדינות החברות בקרן המטבע על מנת להגדיל את משאבי הקרן לטיפול במשבר החוב ל-600 מיליארד דולר. המאמצים שלה נתקלו בקשיים מצד מספר חברות, בראשן ארה"ב, שטענו שקודם כל מנהיגי אירופה צריכים לנסות למצוא פתרונות למשבר בעצמם ורק לאחר מכן לפנות לסיוע חיצוני.

לגארד התייחסה במסיבת העיתונאים גם למצבה של הכלכלה האמריקנית ואמרה שחלק מהנתונים שמתפרסמים לאחרונה מעידים על כך שהכלכלה בארצות הברית נמצאת בדרך הנכונה להתאוששות ושהלחצים שהיו על הכלכלה, פחתו מאז חודש דצמבר.