נתוני המאקרו עגומים, בכירי ה'פד' מפלרטטים עם ה-QE3

ג'נט ילן, סגנית יו"ר ה'פד': ל'פד' יש מגוון של אפשרויות למקרה שהוא יחליט על רכישות נכסים נוספות, והוא מוכן לבצע כל דבר שיעזור להשיג את היעדים שלו

מספר בכירים בפדרל ריזרב נשאו אתמול (ה') נאומים אודות מצב הכלכלה האמריקנית, וחזרו על הניגון המוכר: תוכנית תמרוץ נוספת לכלכלה - רק במקרה של הדרדרות משמעותית.

וויליאם דודלי, ראש שלוחת ה'פד' בניו יורק, הדגיש את השבריריות של ההתאוששות, ואילו חברת דירקטוריון ה'פד', שרה רסקין, אמרה כי הבנק מוכן לעשות כל שביכולתו כדי לעזור להתאוששות הכלכלית. "יש חדשות כלכליות מעודדות שמצביעות על כך שקצב ההתאוששות עולה", אמרה רסקין. "עם זאת, ברור כי להתאוששות של הכלכלה בארה"ב יש עוד דרך ארוכה".

ג'נט ילן, סגנית יו"ר ה'פד', אמרה ביום רביעי כי "מדיניות ה'פד' בשמירה על ריבית אפסית היא מתאימה לאור שיעור האבטלה הגבוה והקשיים עמם מתמודדת הכלכלה". ילן הוסיפה כי לבנק יש מגוון של אפשרויות למקרה שהוא יחליט על רכישות נכסים נוספות, וכי הוא מוכן לבצע כל דבר שיעזור להשיג את היעדים שלו. לעומת זאת, צ'ארלס פלוסר, ראש שלוחת ה'פד' בפילדלפיה, אמר שוב כי הוא אינו תומך במדיניות הריבית האפסית.

כזכור, ה'פד' פרסם לאחרונה את פרוטוקול פגישת הריבית מחודש מארס, ממנה עולה כי התאבון לסבב נוסף של הקלה כמותית (QE3) בקרב ראשי ה'פד' דעך באופן משמעותי. עם זאת, בקרב אנליסטים רבים רווחת התחושה כי סבב נוסף יתבצע בסופו של דבר.

תמיכה להשקפה המעודדת סבב נוסף של רכישות ניתן למצוא בשני נתונים מאכזבים ביותר מהתקופה האחרונה בשוק העבודה: אתמול פורסם כי מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-7.4 עמד על 380 אלף לעומת 367 אלף בשבוע שקדם לו, כשהתחזיות דיברו על ירידה לרמה של 355 אלף תביעות בשבוע. בנוסף, בסוף השבוע שעבר נודע כי בחודש מארס נוספו לשוק העבודה 120 אלף משרות בלבד, לעומת הציפיות ל-200 אלף ומעלה.