ייצוגית נגד ענבל אור וקבוצת חג'ג': "שלחו דואר זבל לקבוצת רכישה"

למרות שפרטיו ניתנו לצורך התקשרות בפרויקט "מגדל הצעירים" בלבד, התובע טוען כי קיבל דואר זבל למייל ולסלולר, שהכילו מחמאות לענבל אור, ברכות שנה טובה ועוד

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום (א') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 25 מיליון שקל נגד חברת אור סיטי נדל"ן שבבעלות ענבל אור, נגד קבוצת חג'ג' שבבעלות האחים עידו וצחי חג'ג', ונגד חברה נוספת בעלותו של עידו חג'ג'. זאת, בגין משלוח דואר זבל לנרשמים לקבוצת הרכישה ב"מגדל הצעירים" ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב, פרויקט אותו מובילים ענבל אור והאחים חג'ג'.

מגיש הבקשה הוא צעיר שהתקשר בחודש מארס 2010 עם ענבל אור וקבוצת חג'ג' בהסכם לרכישת דירה האמורה להיבנות בפרויקט במגדלי ארלוזורוב. באמצעות עורכי הדין רם אפרתי ופלורי ניסן, טוען הצעיר כי ביום התקשרותו בהסכם הוא מסר את פרטיו כמבוקש, כולל את כתובת הדואר האלקטרוני ומספר הטלפון הנייד שלו, וזאת לצורך עדכונו בכל הקשור לפרויקט, ולצורך זה בלבד.

לטענת התובע הייצוגי, למרות שפרטיו האישיים ניתנו לצורך התקשרות לעניין הפרויקט האמור בלבד, הוא החל לקבל דואר זבל ומסרוני זבל למייל הפרטי שלו ולטלפון הסלולרי האישי. דברי הדואר, נטען, הכילו מחמאות למשווקת ענבל אור, ברכות שנה טובה וחג שמח כגון "לשנה הבאה בדירה החדשה", או פרסומת מקבוצת חג'ג' באשר לפרויקט צוקי ארסוף.

לטענת הצעיר, חרף בקשות חוזרות ונשנות שלו למחוק את פרטיו מרשימת התפוצה של דברי פרסומת, התעלמו הנתבעות שוב ושוב מבקשותיו והמשיכו לשלוח לו דברי פרסומת. לדבריו, המשלוח נעשה בניגוד בוטה לחוק הספאם, הקובע בין היתר כי דברי פרסומת שנשלחים דורשים הסכמה מפורשת מראש של הנמען בכתב, לרבות בהודעה אלקטרונית או בשיחה מוקלטת.

לדברי התובע, הוא מעמיד לצורך התביעה כל פרסום בודד שנשלח אליו על 100 שקל בלבד, ומעריך את נזקו האישי בכ-1,300 שקל ואת נזקי הקבוצה בכ-25 מיליון שקל.

בחישוב סכום התביעה הסתמך התובע על פרסומים בתקשורת לפיהם לקבוצת חג'ג' ולענבל אור ישנם עשרות פרויקטים בהם התעניינו כ-50,000 רוכשים. לדבריו, רק בפרויקט בו רכש המבקש את הדירה במגדל הצעירים, נרשמו בהרשמה מוקדמת באינטרנט כ-8,000 איש.

מאור סיטי נדל"ן אור נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו לידינו את הבקשה, ואנחנו למדים עליה מן התקשורת. מכל מקום, הואיל ואנחנו פועלים לאורך כל הדרך על-פי חוק בהקפדה ובדבקות, אין אנו מוטרדים, ואנו משוכנעים כי אין בבקשה שהוגשה ממש".

מקבוצת חג'ג' נמסר בתגובה: "יש לעשות הבחנה בין קבוצת חג'ג' לחברת אור סיטי. קבוצת חג'ג' אינה נוהגת לשלוח מיילים ללקוחות שאינם מבקשים לקבל עדכונים שוטפים, ולא ידוע לנו על מייל שנשלח מאיתנו לתובע, ובטח לא על מייל ביטול שהוא שלח אלינו. ככל הנראה האינפורמציה בתביעה אינה מתייחסת לקבוצת חג'ג'. כשנקבל את כתב התביעה, נגיב בהתאם. על פניו מדובר בתביעה חסרת בסיס, לפחות בכל הנוגע לקבוצת חג'ג'".