גדעון סער נגד נחום ברנע: "מספיק להיות שרלטן"

שר החינוך תוקף את הפרשן הפוליטי של "ידיעות אחרונות" בעקבות טור שכתב, וטוען כי הטור מגלם עיתונות שמבוססת על היעדר מינימלי של התמצאות בחומר

שר החינוך עולה להתקפה. "נחום ברנע תקף את נתניהו, אותי ואת החרדים. בשביל זה לא צריך תעודת עיתונאי, מספיק להיות שרלטן" - כך תוקף היום (א') השר גדעון סער את הפרשן הפוליטי הבכיר של "ידיעות אחרונות", בעקבות טור שכתב במוסף החג של העיתון.

לטענת סער, הטור של ברנע מגלם באופן מובהק עיתונות ש"מבוססת" על היעדר מינימלי של התמצאות בחומר ועל הטעיית הקוראים.

"ערב החג השני של פסח ייחס העיתונאי נחום ברנע את הקטע הפותח בטורו לסיפור שכולו פרי מוחו הקודח", כותב הבוקר סער באתר האינטרנט שלו ובעמוד הפייסבוק הרשמי שלו בהתייחסו לטור שכתב ברנע.

לדברי סער, בעוד שככל הנראה ברנע התכוון לכתוב על החלטת הקבינט הכלכלי-חברתי בדבר ביטול מבחן התעסוקה למסגרות העשרה לגנים ובתי-ספר יסודיים, הוא למעשה כתב על "נושא אחר לחלוטין" - ההחלטה לתת חינוך חינם לילדים מגיל 3. סער מדגיש כי הוויכוח שהתקיים בקבינט בחול המועד "כלל לא נגע" בסוגיה עליה כתב ברנע.

דבר זה חשף, לטענת השר סער, את ה"כשל התפיסתי" של ברנע, ש"מבוסס על הנחתו שמקור שינוי ההחלטה הוא בכניעה לחרדים".

לדברי סער, הטור של ברנע מוכיח כי זה "לא קרא את דוח טרכטנברג" ולא את "החלטות הממשלה הרלוונטיות". יחד עם זאת, סער מוסיף כי למרות הטעויות לכאורה בטקסט, ברנע "תקף את נתניהו, אותי ואת החרדים. בשביל זה לא צריך תעודת עיתונאי. מספיק להיות שרלטן".

מ"ידיעות אחרונות" לא התקבלה תגובה לדברים. את תגובת נחום ברנע לא ניתן היה להשיג.