נוקיה שוב חוטפת: ברקליס חתך מחיר היעד למניה ב-50%

לאחר שהחברה הורידה את תחזית ההכנסות שלה וצנחה כ-14% בוול סטריט, כעת בברקליס קפיטל מנחיתים על החברה מכה נוספת, בדמות הורדת המלצה ומחיר היעד ב-50% לרמה של 4 דולרים למניה

לאחר שלפני מספר ימים חברת נוקיה הורידה את תחזית ההכנסות שלה, עניין שגרר צניחה של כ-14% בוול סטריט, כעת יוצאים בבנק ההשקעות ברקליס קפיטל ומנחיתים על החברה מכה נוספת, בדמות הורדת המלצה והורדת מחיר היעד ב-50%.

האנליסטים בברקליס מציינים כי הם לא יכולים לצפות להתאוששות של נוקיה בטווח הקרוב וכי הם צופים צניחה גדולה יותר במכשירי הסלולר מבוססי מערכת ההפעלה סימיבאן וווינדוס פון.

בנוסף, לפי הערכות של ברקליס, המכירות של נוקיה צפויות לצנוח ברבעון הראשון והשני של 2012, בעיקר בסין, אסיה והמזרח התיכון, זאת בשל התחרות הגואה מצידם של מכשירי האנדרואיד והאייפון הגוזלים נתח שוק נרחב מנוקיה.

"ההשקה של מכשיר הדגל של נוקיה, הלומיה, אינו מספק את הסחורה ועד כה החברה מכרה רק כ-3 מיליון יחידות", מציינים בבנק ההשקעות. אומנם הם צופים גידול במכירות המכשיר, שיאמיר לכדי 29 מיליון יחידות ב-2012, אך באותה נשימה הם מוסיפים כי הלומיה לא יציל את נוקיה מדעיכתה.

לכן, האנליסטים של ברקליס צופים כי בשורת הרווח תציג נוקיה הפסד של 18 סנט למניה ברבעון הנוכחי לעומת הפסד של 7 סנט ברבעון המקביל אשתקד. יחד עם זאת, בברקליס רואים התאוששות רק במהלך 2013. "החברה נסחרת במכפיל של 20, המוכיח כי למרות 'מכירת החיסול' של המניה בתקופה האחרונה המשקיעים מצפים להתאוששות בטווח הארוך יותר".

בינתיים, בברקליס קפיטל החליטו להוריד את המלצתם על מניית החברה מ"משקל יתר" ל- Equal Weight, והפחיתו את מחיר היעד של המניה ל-4 דולרים למניה לעומת 8 דולרים בתחזית הקודמת.