"אירופה עשתה את חלקה - ועל קרן המטבע לסייע במשבר"

כך סבור ג'ורג' אסמוסן, נציגה של ממשלת גרמניה בבנק המרכזי האירופי ■ בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל", מבהיר: על המדינות הלא-אירופאיות בקרן המטבע להגדיל משאבי המימון של הקרן

ג'ורג' אסמוסן, נציגה של ממשלת גרמניה בבנק המרכזי האירופי (ECB), סבור כי על המדינות הלא-אירופאיות החברות בקרן המטבע הבינלאומית, להגדיל את תמיכתן במשאבי המימון לחירום של הקרן - וזאת, בכדי להציב "חומת אש" יציבה יותר לטיפול במשבר החוב הניצת באירופה.

אסמוסן, שאמר הדברים בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל", הבהיר כי "אירופה עשתה את חלקה, כעת הייתי מצפה מהמדינות החברות בקרן המטבע לצעוד קדימה לתת את תרומתן כדי להגדיל את משאבי הקרן".

אסמוסן התראיין לקראת פגישת מנהיגי המדינות החברות בקרן המטבע, שתתקיים בסוף השבוע הקרוב בוושינגטון, במסגרתם ינסו המנהיגים להגיע להסכמה על הגדלת משאבי המימון לחירום של הקרן להיקף של 600 מיליארד דולר - תוך גיוס תמיכה נוספת ממדינות דוגמת ארה"ב, סין, יפן וברזיל.

"הסיכונים לא בהכרח יהיו גדולים כמו שחזינו בתחילת השנה", אמרה לגארד במסיבת עיתונאים שנערכה בוושינגטון בשבוע שעבר, לקראת הכינוס השבוע. "אבל אל לנו לטעות, הסיכונים ממשבר החוב והדרישות לטיפול בו עדיין גדולים למדי, וזה יהיה חסר אחריות אם נתעלם משני הדברים האלה".