הנפקת יונייטד בבורסה שוב על הפרק

דיווחים: אחרי שדחתה את הכניסה לבורסה של סינגפור עקב המצב בשווקים, הקבוצה שוקלת שוב להנפיק 25%-30% לציבור, במטרה לגייס 600 מיליון ליש"ט

מנצ'סטר יונייטד שוקלת מחדש להנפיק מניות לציבור בבורסה של סינגפור. כך מפרסם "הסאנדיי טיימס". זאת לאחר שאלופת אנגליה, שתכננה לבצע את המהלך לקראת סוף 2011, דחתה אותו עקב המצב בשווקים.

על-פי הדיווח, מעוניינים בעלי המועדון, משפחת גלייזר האמריקנית, לגייס עד 600 מיליון ליש"ט עבור הנפקה של בין 25% ל-30% ממניות הקבוצה, לפי הערכת שווי שתגיע לסכום מקסימלי של 2 מיליארד ליש"ט.

באוקטובר האחרון הודה דייויד גיל, מנכ"ל המועדון האנגלי, כי יונייטד מחכה לזמן הנכון על מנת לחזור לבורסה, לראשונה מאז 2005, אז השתלטו הגלייזרים על "השדים האדומים" באופן מלא. האמריקנים השלימו את רכישת הקבוצה עבור סכום כולל של 790 מיליון ליש"ט, באמצעות מינופים והלוואות שונות, ומחקו את המניות שלה מהבורסה של לונדון.

כעת מעוניינים הגלייזרים לנצל את הפופולריות העצומה של יונייטד באסיה (לפי הערכת המועדון, כ-190 מתוך כ-333 מיליון האוהדים של הקבוצה ברחבי העולם הם מהיבשת) באמצעות כניסה מחודשת לשוק המניות.

אחד ההסברים האפשריים לרצון של הגלייזרים להנפיק את המועדון הוא להתמודד עם החוב העצום שלו, שנוצרו בין היתר בעקבות הרכישה הממונפת שלהם. לפי הדוחות שנכונים לשנה שהסתיימה ביוני 2011, עומד החוב של יונייטד על 308.3 מיליון ליש"ט.