מניית הערב בנאסד"ק: חתמה הסכם עם מרק - וטסה ב-105%

חברת התרופות חתמה על הסכם עם ענקית התרופות מרק, שהודיעה היום כי במסגרת השלב הראשון של העסקה תזרים לחברה 120 מיליון דולר ובשלב השני עוד כ-880 מיליון דולר ■ מחזור המסחר שלה מזנק ביותר מ-480% לעומת המחזור הממוצע

חברת התרופות אנדוסייט (סימול: ECYT) מזנקת הערב (ב') בכ-105% לאחר שענקית התרופות מרק הודיעה כי תזרים לחברה 120 מיליון דולר, זאת כחלק מעסקה משותפת שהיקפה הכולל נאמד במיליארד דולר ונועדה לסייע לה לפתח ולשווק את תרופת הוינטפוליד (vintafolide) המשמשת לטיפול בסרטן.

במסגרת הפעימה השנייה של העסקה אנדוסייט תקבל עוד 880 מיליון דולר מחברת מרק, שאישרה את העסקה לאחר שהתרופה שהחברה פיתחה עברה את השלבים המרכזיים של הניסויים הקליניים וקיבלה את האישורים הרגולטוריים השונים של רשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA). כעת, תרופת הוינטפוליד, המשמשת לטיפול ב-6 סוגים שונים של סרטן, מוכנה לשיווק.

לפי תנאי ההסכם שחתמה אנדוסייט עם מרק, היא תקבל 50% מהרווחים שתייצר התרופה בארה"ב, ועוד כ-10% מהרווחים מחוץ לארה"ב.

אנדוסייט היא חברת תרופות קטנה שמלבד תרופת הוינטפוליד אין לה מוצרים נוספים. שווי השוק שלה הוא 136 מיליון דולר ומניית החברה הכפילה את ערכה היום בוול סטריט לאחר שבמהלך המסחר היא רשמה עלייה של כ-105% ובמחזור מסחר של 5.8 מיליון מניות - הרבה מעל מחזור המסחר הממוצע שלה ב-3 חודשים האחרונים - 973 אלף מניות.