בלוג החדשות "האפינגטון פוסט" זכה בפרס פוליצר

הפרס הוענק לעיתונאי דיוויד ווד על סדרת הכתבות "Beyond the Battlefield", בה סיקר את מאבקם של חיילים אמריקנים שחזרו פצועים מעיראק ומאפגניסטן

בלוג החדשות "האפינגטון פוסט" זכה אתמול (ב') לראשונה בתולדותיו בפרס פוליצר היוקרתי. הפרס הוענק לעיתונאי דיוויד ווד, לאור סדרת כתבות בת 10 חלקים תחת השם "Beyond the Battlefield", בה סיקר ותיאר את מאבקיהם של חיילים אמריקנים שחזרו פצועים מעיראק ומאפגניסטן.

הפרס ניתן לווד במסגרת קטגוריית חדשות ארציות, כשוועדת הפרס מציינת כי סדרת הכתבות, שעליה עבד ווד במשך 8 חודשים, "מהווה סקירה מרתקת של האתגרים הפיזיים והרגשיים שעומדים בפני החיילים האמריקנים".

עורכת ומייסדת האתר, אריאנה האפינגטון, אמרה כי היא מאמינה שהפרס ישנה את התפיסה של האתר כאגרגטור של חדשות ממוחזרות: "הפרס הזה הוא תולדה של מה שהתחלנו לבנות לפני 7 שנים, והוא מהווה אישור משמעותי לכך שעיתונות מובילה יכולה להיווצר גם על-גבי האינטרנט".

במקביל ל"האפינגטון", גם האתר הפוליטי "Politico" זכה בפוליצר, הודות לקריקטורה של מאט וורקר שעסקה במשבר הכלכלי בארה"ב.

מלבד "האפינגטון" ו-"Politico" זכו גם העיתון "ניו-יורק טיימס" (שני פרסים), "פילדלפיה אינקוויירר", "טוסקלוסה ניוז" מאלבמה ועיתונאים מסוכנות הידיעות AP לצד כתבים מ"סיאטל טיימס". בקטגוריית צילום החדשות זכה צלם מסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.