כחלון: אפרק את בזק אם לא תסכים לשוק סיטונאי

הקמת שוק סיטונאי תאפשר שימוש בתשתיות של בזק במחירים נמוכים יותר, בדומה למפעיל הווירטואלי בשוק הסלולר ■ המטרה: להוזיל את מחירי האינטרנט

שר התקשורת משה כחלון מאיים לפרק את בזק לחברת שירותים וחברת תשתיות, אם החברה לא תסכים בתוך שנתיים ליישם שוק סיטונאי שבו יופחתו מחירי השימוש בתשתיות שלה.

במסגרת מסמך המדינות שצפוי להיות מפורסם היום (ד'), החליט כחלון להכניס סעיף ובו איום מרומז על בזק, ולפיו היא תידרש לפשרות כואבות בנושא מחירי התשתיות שלה, אחרת הוא ייאלץ לנקוט נגדה צעדים חריפים שיובילו לפירוקה לשתי חברות.

האיום של כחלון קצוב בזמן, היות ומשרד התקשורת חושש מאד מפני האפשרות שאי-קיומו של שוק סיטונאי ייגרר וייסחב, וכך יקרה מצב שבו תחול האטה בהתפתחות שוק התקשורת ובהשקעות.

האיום של כחלון הוכנס למסמך המדיניות, למרות שהוא כבר כלל בו איום מפורש שהוא לא יאפשר לבזק את ביטול הפרדה המבנית והפיקוח על המחירים מבלי שתסכים לשוק הסיטונאי.

בעקבות חשיפת "גלובס" מזנקות מניות האינטרנט בבורסה, כמו למשל אינטרנט זהב או סלקום שמחזיקה בנטוויז'ן.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", הוחלט ברגע האחרון להכניס למסמך המדיניות את נושא הטיפול בחבילת הטריפל של הוט . בכיר במשרד התקשורת מסר כי חבילת הטריפל של הוט תיבדק, היות והתברר כי תחום הטלוויזיה, שבו החברה היא מונופול, משמש לסבסוד שירותים אחרים בטריפל, ועל-ידי כך גורם להוצאת שחקנים מהשוק שלאינם מסוגלים לספק את החבילה הזו.

באגף התקציבים ובמשרד התקשורת הבינו שישנה בעיה עם חבילת הטריפל של הוט, ולכן במסמך המדיניות הטריפל צפוי להיות מבוטל, עד לרגע שבו יתברר כי פרטנר וסלקום יוכלו לספק טלוויזיה במסגרת סל השירותים שיציעו. לאחר מכן יוסרו המגבלות מעל כל הקבוצות, וכל קבוצת תקשורת תוכל לספק את מלוא השירותים. (לסיפור המלא)