בן דב עדיין מחפש מזומן: במגעים למכירת פעילות סקיילקס

בן-דב במגעים למכירת פעילות ההפצה של מכשירי סמסונג של סקיילקס, לחברת בי.ג'י.איי ■ לאחרונה קופת מוזמנים של כ-300 מיליון שקל

סקיילקס אשר בשליטתו של אילן בן-דב, מנהלת מגעים למכירת פעילותה בתחום הייבוא והשיווק של מכשירי סמסונג לחברת בי.ג'י.איי (בשליטתו של צביקה בארינבוים), המחזיקה בקופת מוזמנים דשנה של כ-300 מיליון שקל - כך מודיעות שתי החברות הבוקר (ד') לבורסה בת"א.

כידוע, סקיילקס היא יבואנית מכשירי הסלולר של סמסונג בישראל, ועיקר מכירותיה מתבצעות לשלוש חברות הסלולר המקומיות.

כזכור, בדצמבר 2011 כשל בן דב בניסיון למכור את חלק מפעילותה של סקיילקס להפצת מכשירי סמסונג בישראל, לאחר שקיימה מו"מ עם טדי שגיא, בעל השליטה בפלייטק, בנושא. שווי מכירת הפעילות דאז שיקף לה שווי כולל של 600 מיליון שקל.

תקופה קצרה לאחר מכן, פרסם בן דב כצעד בונה אמון הצעת רכש למניות סקיילקס לפי שווי של 17 שקל למניה, במסגרתה התעתד לרכוש כ-2.6% מהמניות המונפקות שלה. אולם, ההצעה זכתה לביקושים מועטים ובן דב הצליח לרכוש רק כ-0.023% ממניות החברה, למרות שהצעתו שיקפה פרמיה של 9.6% על מחיר המניות, נכון לזמן ההצעה.

מצבה הפיננסי הרעוע של סקיילקס, בה מחזיק בן דב באמצעות חברת סאני, באו לידי ביטוי בדוחותיה השנתיים - כאשר ירידת ערך של 493 מיליון שקל (חלקם של בעלי המניות), שרשמה על החזקתה בפרטנר ברבעון הרביעי, הובילה אותה לרשום הפסד ענק של 540 מיליון שקל בשנת 2011.