ביניש המליצה להדיח את השופט בן-ארי; גרוניס יבחן מחדש

‎‎נגד שופט ביהמ"ש למשפחה אריאל בן-ארי הצטברו תלונות שנמצאו מוצדקות ■ למרות שביניש העבירה לנאמן המלצה להדיח את השופט, נמסר כי גרוניס "לומד את הנושא" ■ המתלונן: "החלטת גרוניס אינה מוסיפה כבוד ואמון במערכת המשפט"‏‏

‎‎נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, בוחן מחדש אם להמליץ לשר המשפטים, יעקב נאמן, להדיח מכהונתו את שופט בית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן, אריאל בן-ארי. זאת, אף שנשיאת העליון הקודמת, דורית ביניש, כבר גיבשה המלצה סופית להעביר את השופט מכהונתו, באמצעות הוועדה לבחירת שופטים, ואף העבירה את ההמלצה הזו לטיפולו והכרעתו של השר נאמן.

ל"גלובס" נודע כי חרף העובדה שמדובר היה בהמלצה סופית מצד ביניש, גרוניס החליט "ללמוד את העניין מחדש". דוברת בתי המשפט מסרה כי "נשיא בית המשפט העליון, השופט גרוניס, עדיין לומד את הנושא. אין מה להוסיף מעבר לכך בשלב זה".

‏נגד השופט בן-ארי הצטברו מספר תלונות מצד צדדים להליכים שהתנהלו בפניו, שבהן החליט נציב התלונות על שופטים, אליעזר גולדברג, כי מדובר בתלונות מוצדקות.

גם ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הוגשו תלונת בדרישה לחקירה פלילית נגד השופט. מי שפנה לוינשטיין הוא א"י, אב שהתדיין בפני השופט בן-ארי בנוגע להסדרי ראייה עם בנו הקטין במסגרת הליך גירושים.

א"י הגיש 16 בקשות לבית המשפט, בדרישה לקבוע הסדרי ראייה. בן-ארי התעלם מהן וקבע כי אם האב ימשיך להטריד את בית המשפט, הוא יחויב בהוצאות. החלטתו למחוק את כל 15 הבקשות האחרות נהפכה על-ידי ערכאת הערעור, אך לטענת א"י, השופט מתעלם מהנחיות בית המשפט המחוזי.

‏"מנטרה של שנתיים"

‏‎‎בימים האחרונים פנו א"י, וכן אדם נוסף שעניינו נדון בפני השופט בן-ארי בתיק אחר, לנשיא גרוניס בהודעה אחרונה לפני הגשת עתירה נגדו לבג"ץ - ובדרישה שנשיא העליון ושר המשפטים יפסיקו להתמהמה ויפנו לוועדה לבחירת שופטים לצורך העברת השופט מכהונתו.

"בתום הבירור שערכה, הודיעה לי הנשיאה ביניש כי המלצתה בעניינו של השופט בן-ארי הועברה לטיפולו של שר המשפטים, וכי היא מקווה שיסיים את הטיפול בקרוב", כתב א"י לגרוניס. "אילו מערכת המשפט ושר המשפטים היו ממלאים את חובתם - היה עליהם לפעול לסיום כהונתו של בן-ארי כבר לפני שנים, ובכך היו מונעים את קורבנותיו הנוספים".

‏א"י הוסיף וציין כי "המנטרה של המערכת המשפט ושר המשפטים מזה למעלה משנתיים כי 'עניינו של בן-ארי נבחן', וכעת מודיע לי כבודו כי העניין 'נבחן' על-ידו מחדש עקב כניסתו לתפקיד, וזאת על אף שהעניין כבר 'נבחן' על-ידי הנשיאה ביניש. הדבר אינו מוסיף כבוד ובטח לא אמון במערכת המשפט שגם כך נמצא בשפל חסר תקדים. הגיעה העת להעלות לסדר היום הציבורי את קורבנות השפיטה, שהולכים ומתרבים. מעשיו הפסולים של בן-ארי גרמו נזקים חמורים לי ולבני, ואין בכוונתי להניח לפרשה חמורה זו". ‏‏‎‎‏