ליגת האלופות: אין מקום לעניים

עד כמה תזרים המזומנים של קבוצה יכול ללמד על סיכויי ההצלחה שלה בצ'מפיונס ליג? בדוח המועדונים המכניסים בעולם של דלויט ניתן למצוא קשר ישיר

עד כמה תזרים המזומנים של קבוצה יכול ללמד על סיכויי ההצלחה שלה בליגת האלופות, מפעל המועדונים החשוב ביותר של הכדורגל האירופי? דוח "ליגת הכסף" השנתי של פירמת רואי החשבון דלויט, שמדרג את 20 המועדונים בעלי ההכנסה הגבוהה בעולם, יכול לענות באופן מסוים על השאלה הזאת.

14 מתוך 20 המועדונים שנכללים בדוח "ליגת הכסף" האחרון, השתתפו בעונת המשחקים הנוכחית (2011/12) בשלב הבתים של ליגת האלופות.

מעבר לכך, ארבע הקבוצות שמשתתפות השבוע בחצאי הגמר של המפעל, מגיעות כולן מהטופ-6 של "ליגת הכסף": חצי הגמר הראשון כולל את ריאל מדריד (מקום 1, הכנסה של 479.5 מיליון אירו אשתקד) ובאיירן מינכן (מקום 4, הכנסות 323 מיליון אירו); חצי הגמר השני - ברצלונה (מקום 2, הכנסות 398.1 מיליון) וצ'לסי (מקום 6, הכנסות 255.9).

בעונה הקודמת, היו אלו שלוש הקבוצות הכי מכניסות בעולם - ריאל, בארסה ויונייטד - שהגיעו לחצאי הגמר של הצ'מפיונס. גם שאלקה נכנסה לדירוג של דלויט בעונה שעברה ממקום נמוך יותר (הקבוצה ה-16 הכי מכניסה).

והנה נתון משמעותי אולי אפילו יותר: מאז שפורטו זכתה בליגת האלופות ב-2003/04, אף קבוצה שלא נכנסה לדירוג 20 המועדונים המכניסים בעולם של דלויט הצליחה לשחזר את ההישג.