לא להאמין; אינסטגרם דרשה מפייסבוק יותר ממיליארד דולר

הרבה גבות הורמו כאשר פייסבוק הודיעה לפני כשבוע שהיא משלמת סכום עצום של מיליארד דולר עבור חברה קטנה של 13 עובדים וללא הכנסות ■ כעת, מתברר כי הסכום שדרש קווין סיסטרום, מייסד אינסטגרם היה גבוה בהרבה

כאשר מייסד פייסבוק מארק צוקרברג החליט לפני כשבוע כי הוא רוכש את חברת אינסטגרם תמורת מיליארד דולר, הרבה גבות הורמו. שכן, רבים תהו מדוע פייסבוק משלמת סכום עצום עבור חברה קטנה שכלל אינה מייצרת מזומנים.

כעת, מתברר שהסכום שפייסבוק שילמה עבור אינסטגרם הוא למעשה רק פשרה ולמעשה קווין סיסטרום, אחד ממייסדי האפליקציה הפופלרית, דרש סכום אף גדול יותר של כ-2 מיליארד דולר, כך נחשף היום (ג') ב"וול סטריט ג'ורנל" שפרסם את פרטי המשא ומתן שהתנהל בין שני הצדדים.

למרות שלאינסטגרם יש רק 13 עובדים ואין לה כלל הכנסות, סיסטרום ידע שהחברה הקטנה שלו שווה הרבה יותר ממה שצוקרברג היה מוכן להודות. זאת, משום שכפי שנחשף, צוקרברג ניסה לרכוש את החברה כבר לפני שנה ומאחר ולפני כשבוע הוא פנה ישירות לסיסטרום ולא באמצעות מתווכים שונים כפי שבדרך כלל נהוג בעסקאות ענק.

לכן, סיסטרום ידע כי צוקרברג מוכן לשלם הרבה כדי לרכוש את החברה, שלפי הערכות הייתה עלולה לאיים על השליטה הבלתי מעורערת של פייסבוק לאחר שהחלה לפעול גם במכשירי האנדרואיד, עניין שהוסיף לה מאות מיליוני משתמשים בתוך ימים ספורים, והחליט למנף את העניין כדי "לסחוט את הלימון" של פייסבוק.

יחד עם זאת, חשוב לציין שבמידה והשווי של פייסבוק אכן יטפס לרמה של 200 מיליארד דולר, כפי שמעריכים אנליסטים רבים, אז גם 2 מיליארד דולר זהו סכום יחסית קטן של כ-1% מהשווי המוערך שלה.