"הצעתי להקטין חשיפה, אחר כך פרץ המשבר במצרים"

פגישת ייעוץ עם גולדי אלישר מהבנק הבינלאומי: "הקשר עם הלקוחות - כמו בין פסיכולוג ומטופל"

גיל: 44

מקום עבודה: הבנק הבינלאומי, סניף מגדלי ויטה ברמת גן

ותק: 23 שנים בבנק, מהן 10 שנים כיועצת השקעות

השכלה: תואר ראשון במינהל עסקים

מצב משפחתי: נשואה 2

- מהם היתרונות והחסרונות במקצוע?

"המקצוע מאתגר ודורש יושרה, הוגנות ואחריות כלפי הלקוחות. ניתן לדמות את הקשר כיחס בין פסיכולוג למטופל שלו, המניב סיפוק רב. לעתים הדאגה ללקוחות והאחריות הרבה בתפקיד גורמים לימים לא קלים".

- מהי העצה הכי טובה שנתת?

"בתחילת שנת 2011 הצעתי ללקוחות להקטין חשיפה מנייתית, ולהסיט את הכספים לאפיק הסולידי. לאחר מכן פרץ המשבר במצרים, ואחריו הצונאמי ביפן. הלקוחות התקשרו להודות לי".

- מהן הטעויות שמשקיעים עושים?

"המשקיעים נכנסים לשוק המניות, וברגע שיש ירידות הם נכנסים לפאניקה ומבקשים למכור בהפסד. כאן נכנס תפקיד היועץ בהרגעת הלקוח".

- מהו המשפט הכי המופרך ששמעתי מלקוח?

"באתי אלייך כדי שתייעצי לי, ותכפילי לי את הסכום שאני משקיע".

- איפה תהיי בעוד 5 שנים?

"יועצת ארגונית בבנק".