נהג אגד קילל ותקף: "אתיופים מניאקים, לא שילמתם!"

ביום שלישי האחרון עלו על אוטובוס של חברת אגד בירושלים שישה ילדים ממוצא אתיופי ■ לפי החשד, נהג האוטובוס התנהג אליהם בצורה קשה ביותר וקילל אותם קללות גזעניות

תקרית קשה התרחשה באוטובוס "אגד" בירושלים השבוע: שישה ילדים ממוצא אתיופי, בגילאים הנעים בין 4 וחצי ל-12, שעלו לקו 12 בעיר, נתקלו לדבריהם בהתנהגות גזענית קשה מצד הנהג, שהטיח בהם קללות, התעמר בהם ולטענתם, עשה שימוש באלימות פיזית נגדם. הנהג האמור הושעה על ידי החברה עד שיתבצע בירור בעניינו.

הסיפור קרה ביום שלישי האחרון, כשהילדים עלו אוטובוס שהיה כמעט ריק מנוסעים. "הילדים שלי הותקפו פיזית ומילולית", מספרת רחלי הלל, אמם של שניים מהילדים, "הם עלו יחד על האוטובוס ומיד הנהג אמר 'איך אני שונא את הילדים האלה'. אחרי שכל אחד התמקם במקומו, הנהג צעק עליהם: 'אתיופים מניאקים לא שילמתם'".

"הבן שלי, בן 11 וחצי, ניגש אליו להראות לו את הכרטיסים, ואז הנהג דחף את ואמר לו 'שב'", ממשיכה האם. "אחר כך הוא פנה לשני ילדים נוספים ותחקר אותם אם הם שילמו, תוך כדי שהוא קורא קריאות גנאי". לדברי הילדים, הנהג עשה שימוש בשפה קשה ביותר.

לדברי האם, ילדים סיפרו שהנהג המשיך לחקור את הילד, תוך התעלמות מבכיו, ובמקום להתחשב במצוקתו פתח את דלת האוטובוס ודחף אותו החוצה במקום בו אין תחנה. "אני לא מבינה איך בנאדם כזה יכול להתעלל ככה בילדים קטנים?", תוהה האם. "הילד שלי שהוא בוגר, פוחד מאז לישון לבד בלילה. חשוב שכל העדה לא תפחד ולא תסתיר את הפשעים האלה, שקורים כל יום".