הבנקים הגדולים ביוון רשמו הפסד כולל של 28 מיליארד א'

הסיבה העיקרית להפסדים: מחיקות בהיקף של 25 מיליארד אירו באחזקותיהם באגרות חוב ממשלתיות ■ מדובר ב4 הבנקים הגדולים ביותר במדינה

ארבעת הבנקים הגדולים של יוון דיווחו אתמול על הפסדים בסך כולל של 27.9 מיליארד אירו במהלך שנת 2011, בעיקר הודות לעסקת החלפת האג"ח שביצעה הממשלה עם המגזר הפרטי בחודש מארס השנה, ושנחשבת לתהליך הסדרת החוב הגדול ביותר בהיסטוריה.

ארבעת הבנקים, הנשונל בנק אוף גריס, EFG Eurobank Ergasias SA, אלפא בנק ופיראוס בנק אמרו אתמול שהם ביצעו מחיקות בהיקף כולל של 25 מיליארד אירו מהחזקותיהם באגרות חוב יווניות.

ראש ממשלת יוון לוקאס פפדימוס מנסה להציג תוכנית למימון מחדש של הבנקים היוונים שביצעו מחיקה של יותר ממחצית האחזקות שלהם באגרות החוב הממשלתיות והציגו עליה ביחס ה"הלוואות הרעות" שלהם לאחר 5 שנים של מיתון. הגוף שאחראי למהלך ביוון הודיע אתמול על קבלת 25 מיליארד אירו שמהווים מחצית הסכום שהקוצב לנושא במסגרת חבילת החילוץ השנייה שקיבלה המדינה.

"מימון מחדש של הבנקים ביוון מהווה תנאי מקדים הכרחי על מנת לממן בבטחה את הכלכלה הריאלית ובמיוחד חברות קטנות ובינוניות", אמר פפדימוס אתמול במסיבת עיתונאים. "והיא מהווה תנאי לחיזוק האמון במערכת הבנקאות שלנו".