דלק נדל"ן: "לא הושג הסדר עם מחזיקי אגרות החוב"

(עדכון) - ועוד הבוקר: הפניקס דורשת מדלק נדל"ן לחייב את תשובה לממש אופציה באלעד מגורים ולהזרים 60 מיליון שקל מיידית ■ נכון לסוף חודש מארס מסתכמת ההלוואה של הפניקס בכ-69 מיליון שקל ■ מתמתנות העליות במניית דלק נדל"ן

חברת הפניקס, הנמצאת בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, דורשת מחברת דלק נדל"ן , שגם היא נמצאת בשליטת תשובה, להפעיל אופציה שברשותו ולרכוש מיידית מדלק נדל"ן 25% מהון המניות של אלעד מגורים.

לפניקס שעבוד על מלוא הון המניות של אלעד מגורים הכולל, לטענתה, גם שעבוד של הזכויות מכוח האופציה. הפניקס דורשת במכתבה להעביר את התמורה שתתקבל ממימוש האופציה על חשבון פרעון החוב כלפיה.

ביום שישי שלחה הפניקס מכתב לדלק נדל"ן, הכולל הודעה על מימוש האופציה, בהתאם לקבוע במסמכי האופציה (כלומר כ-60 מיליון שקל, התמורה שנקבעה בקיזוז ערבות שהעמיד יצחק תשובה).

נכון לסוף חודש מארס השנה מסתכמת ההלוואה של הפניקס בסך של כ-69 מיליון שקל.

נציין כי ביום שישי דווח כי יצחק תשובה ונציגי מחזיקי האג"ח הגיעו להבנות לגבי הסדר החוב בדלק נדל"ן. על פי הדיווחים, תשובה הסכים להעניק אפסייד של 2% עד 2.5% ממניות קבוצת דלק אם השווי שלהן יעלה מעל לשווי מסוים שייקבע - כלומר השתתפות של מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן ברווחים עתידים מהגז. בנסוף, מחזיקי האג"ח יקבלו תשלום במזומן של 53 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל כפי שנקבע בעבר.

עם זאת, דלק נדל"ן הבהירה היום לבורסה כי "בהמשך לפרסומים בתקשורת, החברה מבקשת להבהיר כי לא הושג הסדר עם נציגויות מחזיקי אגרות החוב וכי נכון למועד דיווח זה לא חל שינוי בנסיבות שעל בסיסן הודיעה החברה כי אין בכוונתה להתנגד לבקשת הפירוק".