"אירופה תפיל את השווקים הגלובליים בקיץ הקרוב"

מייקל פנטו, יו"ר חברת אסטרטגיית ההשקעות Pento Portfolio: "כלכלת ארה"ב אמנם לא מתבססת על ייצוא, אולם 40% מהחברות ב-S&P500 - מבססות צמיחתן על כלכלות מחו"ל"

השווקים הגלובליים עלולים לצנוח כבר בקיץ הקרוב על רקע משבר החוב באירופה, כך סבור מייקל פנטו, יו"ר חברת אסטרטגיית ההשקעות Pento Portfolio. לטענתו, המשקיעים הנוקטים כעת במגמה שורית, לא מעריכים נכונה את המצב בשווקים.

"הסיבה לאופטימיות השורית בשווקים מבוססת על כך שאמריקה לא מחזיקה בבסיסי ייצור מגובשים", טוען פנטו. "פעילות הייצור בארה"ב מייצגת רק 10% מהכלכלה המגוונת שלנו, ובוול סטריט מניחים שכיוון שאנחנו לא מייצאים יותר מדי לאירופה - התמ"ג שלנו לא ייפגע משמעותית".

אולם, לדבריו של פנטו, המשקיעים מתעלמים מהעובדה ש-40% מהחברות במדד ה-S&P500 מציגות צמיחה המתבססת על כלכלות זרות. "17 מדינות (המרכיבות את גוש האירו) נכנסות למיתון", מבהיר פנטו, "זה לא היה כל-כך רע, לולא גוש האירו היווה הגוש הכלכלי השני בעוצמתו ביבשת".

בנוסף, מזהיר פנטו כי אלה ש"בונים" על צמיחה גלובלית מתונה לאור הצמיחה הגבוהה בסין, משלים את עצמם: "הכלכלה של סין עדיין מתבססת על יצוא, המהווה 40% מהתמ"ג הסיני. הבעיה היא שהלקוחות הגדולים של סין הן ארה"ב ויפן המקרטעות, ואירופה...".

"אלה חדשות רעות מאד לשווקים", מסכם פנטו. "הפדרל ריזרב והבנק המרכזי ביפן ישיקו תוכניות רכישות אג"ח נוספות, לאחר שהשווקים עלולים לצנוח - כבר בקיץ הקרוב".