בוחבוט: "ניתן להוריד דמי הניהול בקופות הגמל בכ-50%"

יו"ר מרכז השלטון המקומי: "דמי הניהול שמשלמים בני מעמד הביניים, לא כל שכן האוכלוסייה המשתייכת לשכבות המוחלשות, הם בבחינת עושק וגזל"

"ניתן וצריך להוריד את דמי הניהול שמשולמים לקופות הגמל הפרטיות עד כדי מחצית מהסכום", כך אומר שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות-תרשיחא, בעקבות בדיקה השוואתית שערך בין קופות הגמל הפרטיות לבין קופות הגמל הענפיות.

לדברי בוחבוט: "דמי הניהול שמשלמים בני מעמד הביניים, לא כל שכן האוכלוסייה המשתייכת לשכבות המוחלשות, הנאבקת מדי יום על מטה לחמה, הם בבחינת עושק וגזל. יש להפחית את דמי הניהול המשולמים לקופות הגמל השונות, אליהן מפריש העובד כספים לעת פרישה. אין כל הצדקה לדמי הניהול הגבוהים הנגבים כיום על חשבון הפנסיות של האזרחים".

במהלך הבדיקה שביצע בוחבוט, ציין כי נחשף בין היתר לנתונים שהציג בפניו עו"ד גיל בר-טל, מנכ"ל קרן רום, שהינה קרן השתלמות של מרכז השלטון המקומי וההסתדרות, המונה כ-80 אלף עמיתים מקרב עובדי העיריות, המועצות המקומיות בישראל וגופי הסמך שלהן.

לפי הנתונים שהוצגו בפניו על ידי עו"ד בר-טל, דמי הניהול שגובה קרן רום נחשבים לנמוכים במשק כיום ושיעורם עמד בשנת 2011 על 0.42%. לשם השוואה, שיעור דמי הניהול הממוצעים בענף קופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הפיצויים לשנת 2011, נאמדו על כ-0.84%, וזאת בשכלול דמי הניהול בקופות הסקטוריאליות (בהן דמי הניהול נמוכים לפי נתוני הגמל-נט).

בוחבוט: "אני קורא לכל עובד חדש להצטרף לקרן ההשתלמות של מרכז השלטון המקומי, הפועלת לרווחיות ההשקעות, תוך העמדת דמי הניהול על השיעורים המינימאליים. בימים אלה אנו שוקדים על תוכניות ואפיקים חדשים נוספים, אשר יציעו בעתיד הטבות ייחודיות ואטרקטיביות לעמיתי הקרן ובני משפחותיהם. אין סיבה שכל העובדים במשק וכלל הציבור לא ייהנו מהטבה דומה לפחות. כך עשינו עם מחירי האומנים כדי להקל על קופת הרשויות. כך עם עמלות הקרנות. כך נמשיך לפעול גם בשאר התחומים. זה המסר החברתי שהמנהיגות צריכה וחייבת להעניק לציבור. לא דיבורים והבטחות, אלא מעשים".