רווית נמרודי וציפי שטראוס רצות ותורמות

מי הגיעו למרוץ למען בית החולים לילדים? ■ מי הגיעו למפגש החברתי בסביון ■ וגם: איפה בילו אורי ואודי אנג'ל?

בשישי בבוקר הושק והוזנק, בפעם הראשונה, "מרוץ א.ל. ספרא". המרוץ הנושא את שמם של אדמונד ולילי ספרא, נועד לחשוף לציבור את העשייה בבית החולים לילדים הנקרא על שמם של בני הזוג בתל השומר. את המרוץ יזמה קבוצת המתנדבות הפועלות תחת השם "החברים של א.ל ספרא" ובראשן רווית נמרודי וחן מררי. כל ההכנסות מהמרוץ יוקדשו למען בית החולים. המרוץ יצא מאצטדיון האתלטיקה הלאומי בהדר יוסף בת"א, וכלל כמה מקצים: 10 ק"מ תחרותי, 5 ק"מ, 2 ק"מ תחרותי לנוער עד גיל 16 ושני מקצים מיוחדים למשפחה ולילדים: 2 ק"מ מקצה עממי למשפחות ומקצה 400 מ' לקטנטנים.

עדי שטראוס, זאב רוטשטיין, מרוץ א.ל. ספרא / צילום: יוסי כהן
 עדי שטראוס, זאב רוטשטיין, מרוץ א.ל. ספרא / צילום: יוסי כהן

עדי שטראוס ופרופ' זאב רוטשטיין

במתחם האקספו נהנו הספורטאים ממוזלי טרי, קרטיבים, מוזיקה טובה וממתחם עיסויים מפנק מבית "זאוספורט". עוד נפרשו במקום דוכני מכירות של מוצרי ספורט, בריאות ותזונה במחירים מיוחדים. בין 800 המשתתפים נכחו גם נציגי המגזר העסקי בהם: עופר נמרודי, עדי שטראוס, חן למדן, אילן טוביהו, חמי מיכאלי, יוסי מולדבסקי, יעל נמרודי, נותן החסות הראשי יובל בראון מנכ"ל סאקוני ישראל ועוד. על מסלול הריצה מטעם קהילת ביה"ח שיבא ובית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים נצפו: מנהל המרכז הרפואי פרופ' זאב רוטשטיין, פרופ' בני דקל, ד"ר רז סומך , ד"ר ציפי שטראוס, פרופ' אשר ברזילי, ורד גרינבוים מנכ"לית חוג ידידי שיבא, עמיר מרום דובר בית החולים, ד"ר אריה אוגרטן, ד"ר אסף ויונטה, ד"ר אמיר ורדי, רחל תלמי ונוספים.

אסנהיים חוזר לסלוקי

הקרנת הבכורה לסרטו של עמרי אסנהיים "הסלוקי", אשר ישודר בערב יום הזיכרון במסגרת התוכנית "עובדה", נערכה בשישי בצהריים בסינמטק ת"א. אסנהיים, שהיה לוחם ביחידת החילוץ 669, בזמן הקרב על הסלוקי במלחמת לבנון השנייה, סיפר כי העבודה על הסרט הייתה מטלטלת ומרגשת עבורו וכי המפגש והחוויות מאז, נטועים עמוק בזיכרונותיו והיו לו למצפן שניווט את חייו.

אלכס גלעדי, עמרי אסנהיים, בכורת הסרט
 אלכס גלעדי, עמרי אסנהיים, בכורת הסרט

אלכס גלעדי ועמרי אסנהיים

עוד נשאו דברים: אילנה דיין ותומר אליהו, לוחם גולני לשעבר שהשתתף בקרב וסיפר: "הכניסה לפרויקט הזה הייתה קשה כי כל הזמן שאלתי את עצמי אם מישהו בכלל זוכר אותנו ואת מה שקרה לנו בלבנון". עוד הגיעו לצפות: אלכס גלעדי, עמירם לוין, איציק מרדכי, עודד בן עמי, רוני קובן, איתי אנגל, ברהנו טגניה, אורי רוזן מנכ"ל חדשות 10, אורן אהרוני, טלי גורן, אמיר בוחבוט, יואב לימור ועוד.

סטרבצ'ינסקי פורש

ד''ר מישל סטרבצ'ינסקי, המשנה למנהל מחלקת המחקר של בנק ישראל, ביקש היום (א') מנגיד בנק ישראל, לסיים את תפקידו, כך נודע ל"גלובס". ביום חמישי האחרון אושר מינוי של סטרבצ'ינסקי כפרופ' חבר בחוג לכלכלה ושל ביה"ס למדיניות ציבורית על שם פדרמן של האוניברסיטה העברית בירושלים, בניהולו של פרופ' מומי דהן. סטרבצ'ינסקי, שהצטרף לבנק ישראל לפני כ-20 שנה, היה מועמד מוביל להתמנות למנהל מחלקת המחקר, עת מונתה ד''ר קרנית פלוג למשנה לנגיד. אך בניגוד לציפיות, היה זה פרופ' נתן סוזמן שמונה לתפקיד.

אדריאן פילוט

אבנר ישר סרבי

האדריכל אבנר ישר מרחיב פעילותו בתחום המסחר והקניונים. בימים אלו נפתח קניון Kragujevac Plaza שבתכנונו בעיר Kragujevac שבסרביה.


אבנר ישר על רקע הקניון

את הקניון תכננו ישר ושותפו יונתן גרוסוסר, עבור חברת פלאזה סנטרס מקבוצת אלביט שמתמחה בפיתוח מרכזי קניות במרכז ובמזרח אירופה ושזהו לה הקניון הראשון בסרביה. הבניין משתרע על שטח של כ-35 אלף מ"ר על-קרקעי ועוד כ-20 אלף מ"ר תת-קרקעי. למבנה הקניון מערכת קשקשים חיצונית שמכניסה את האור פנימה מכיוונים ומזוויות שונות שיוצרות אפקט ויזואלי מיוחד. משרד ישר אדריכלים ביצע גם את תכנון הפנים וגם את התכנון החיצוני של הקניון, בנייתו נמשכה 3 שנים וביום הפתיחה גדשו אותו כ-50 אלף איש. הפרויקט יתמודד כמועמד לפרסים במסגרת טקס ה-ICSC למרכזי הקניות האירופאיים הטובים ביותר שיתקיים בברלין בשנת 2013.

מייגן אליסון נדל"ניסטית

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל ענקית התוכנה אורקל, המדורג שישי ברשימת עשירי העולם של פורבס, ידוע בחיבתו לרכישת בתים ייחודיים. כעת, בתו בת ה-26 של אליסון, מייגן, מוכיחה כי התפוח לא נפל רחוק מהעץ. אליסון הצעירה, מפיקת סרטים במקצועה, רכשה בית במערב הוליווד בתמורה ליותר מ-12 מיליון דולר. בשנה שעברה רכשה אליסון את הבית השכן בתמורה ל-14 מיליון דולר. הבית החדש של אליסון הבת צופה אל האוקיינוס השקט וכולל אולם קולנוע פרטי מצויד עם 20 מושבים. עד שהיא תחליט לעבור לשם, מתגוררת אליסון באחד מהבתים שאביה מחזיק במליבו שהושכר בזמנו לג'ניפר אניסטון במשך שנתיים, לאחר גירושיה מבראד פיט.

מנור גינדי ופיני בדש חברתיים בסביון

מושיק ליפץ, ראש המועצה המקומית סביון, כינס ביום שישי האחרון רב-שיח תחת הכותרת: "האם תקשורת משנה מציאות חברתית?" האירוע נערך בבית יד לבנים ביישוב והיה הראשון מבין סדרת אירועים מתוכננים, שנועדו לדון בבעיות החברתיות בישראל. לפני כשנה חנך ליפץ את מרכז סביון ליזמות חברתית, במטרה לקדם מעורבות חברתית ביישוב היוקרתי בעל התדמית המרוחקת והאליטיסטית.

מושיק ליפץ, פיני בדש, יעקב ממן,
 מושיק ליפץ, פיני בדש, יעקב ממן,

מושיק ליפץ, פיני בדש ויעקב ממן

את המפגש בשישי פתח ליפץ בקובעו: "סביון בורכה בתושבים שעוסקים בעשייה חברתית". לדבריו, מעל 25% מתושבי סביון מתנדבים למען הקהילה. את הפאנל הנחתה שרון כידון.

מנור גינדי,
 מנור גינדי,

מנור גינדי

בין הנוכחים והמשתתפים שפינו את בוקר שישי: מיה ויזל מחזיקת תיק החינוך במועצת סביון, נועה יזדי מנהלת מחלקת חינוך וקהילה במועצה המקומית סביון, יסמין טייכר רכזת מרכז סביון ליזמות חברתית, דנה ויס כתבת ועיתונאית חדשות ערוץ 2, ד"ר ג'ודי ברודר ראש מרכז אונו למשפט חברתי קליני, הקריה האקדמית אונו, יעלה ברוור-זוהר מייסדת ומנהלת משותפת בתיכון מסכים לתקשורת אור יהודה, אפרת ירדאי דוברת האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, דני אילון סגן שר החוץ, יאיר ודרורית ניצני, נילי אושרוב, מודי כידון, מנור גינדי, פיני בדש ראש מועצת עומר, דרור אלוני ראש מועצת כפר שמריהו, יעקב ממן ראש מועצת כוכב יאיר צור יגאל, אבי נאור, הלל קוברינצקי פעיל בקמפיין של יאיר לפיד, ז'אק אלעד יו"ר הבנק הבינלאומי, חברי צוות מוביל של מרכז סביון לאחריות חברתית: טובה דורפמן, רו"ח ניר זכלינסקי ורונית פישמן-אופיר, חברי מועצת סביון ועוד.

מה הסטטוס

Ori Angel מעלה תמונות מהכניסה לאצטדיון בברצלונה עם אבא אודי ואנדי רם