העליון: מאסרו של הקבלן דודי אפל בגין שוחד - יעוכב

אפל לא יתחיל לרצות את עונשו בשבוע הבא ■ עיכוב הביצוע - עד להחלטת בית המשפט העליון אם להעניק לאפל רשות לערער על פסק דינו של בית המשפט המחוזי

הקבלן דודי אפל לא יתחיל לרצות בשבוע הבא את עונש המאסר שנגזר עליו בעקבות הרשעתו במתן שוחד. כך קבע היום (א') שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, בהחלטה לעכב באופן ארעי את תחילת ריצוי המאסר, וזאת עד להחלטת בית המשפט אם להעניק לאפל רשות לערער על פסק דינו של בית המשפט המחוזי.

לפני כחודש דחה הרכב של בית המשפט המחוזי בתל-אביב, בראשות הנשיאה דבורה ברלינר, את ערעורו של אפל על רוב האישומים שבהם הורשע בבית משפט השלום, ובנוסף נדחה ערעורו על העונש שנגזר עליו - הכולל 3.5 שנות מאסר בפועל.

מאחר שמשפטו של אפל התנהל בבית משפט השלום, ולאחר שנדחה ערעורו למחוזי, לא מוקנית לאפל זכות לערער בשנית, ולפיכך הוא הגיש באמצעות סנגורו עו"ד נבות תל-צור בקשת רשות ערעור לעליון, ובמקביל ביקש לעכב את תחילת מאסרו עד להכרעה בעליון. בדיון שהתקיים הבוקר (א') בעליון הביעה הפרקליטות התנגדות לדחות עוד את תחילת מאסרו של אפל.

"האינטרס זועק לשמיים", אמר עו"ד אוהד גורדון מהפרקליטות ביחס לצורך להתחיל מיד במאסרו של אפל, "מדובר על קנייה של שתי מערכות בחירות, מעורבות אקטיבית באמצעות כספו כדי לקדם אינטרסים כספיים שלו, מדובר במערכת יחסים מושחתת בינו לבין בכיר במינהל מקרקעי ישראל. התיק עבר שישה שופטים בכירים, כולם דחו את הטענות אחת לאחת. מפריע לנו שהציבור מקבל תחושה שיש כאלה היודעים לפרוט על המיתרים הנכונים בשיטות סמויות מן העין".

השופט ג'ובראן החליט לחייב את המדינה להשיב על בקשת רשות הערעור בתוך שבוע ימים, ורק לאחר מכן תתקבל החלטה בשאלת עיכוב ביצוע המאסר עד לתום ההליך בבית המשפט העליון. עד לקבלת החלטה זו יעוכב מאסרו של אפל באופן ארעי. (רע"פ 3061/12)