איתן מקסימוב, שהונה בנקים בארה"ב, נשלח ל-8 שנות מאסר

בשבוע שעבר גזר בית המשפט המחוזי של אריזונה על מקסימוב עונש של 8 שנות מאסר בגין מעורבותו בתרגיל עוקץ נדל"ני

בשנת 2008, כשאיתן מקסימוב עוד היה משכשך להנאתו בבריכת השחייה במגורי יוקרה בפניקס, אריזונה, הוא לא תיאר לעצמו שסוכני FBI יעצרו אותו בחשד לתרגיל עוקץ נדל"ני, שזכה לתהודה לא מבוטלת.

מעצרו של מקסימוב, ישראלי בן 40 החי בארה"ב, הוא רק חלק מהנפולת של משבר המשכנתאות בארה"ב, שגבה מחיר כבד ביותר, כולל עיקולים של מיליוני נכסים שבעליהם לא עמדו בתשלומי המשכנתא. בשבוע שעבר גזר ביהמ"ש המחוזי של אריזונה מאסר של 8 שנים על מקסימוב, שירצה עונשו בכלא פדרלי.

"זוהי תזכורת לנזק שהונאת משכנתאות גרמה לנו", כך אמרה התובעת הכללית של מדינת אריזונה, אן בירמינגהם שיל, בהודעה ששחרר משרד המשפטים האמריקני בסוף השבוע, "פגיעת המשבר התעצמה כי פושעים רכשו בתי יוקרה שלא יכלו להרשות לעצמם. מקסימוב ביצע הונאה על חשבון בעלי בתים ובנקים למשכנתאות, והכול בשם תאוות-בצע שמטרתה לקיים סגנון חיים בזבזני".

בעקבות חקירה של ה-FBI נשפט מקסימוב, שלפי משרד המשפטים היה "מנהיג קנוניית ההונאה", ופסק דינו ניתן בנובמבר אשתקד. זאת, לאחר שחבר מושבעים האשימו בשני סעיפים של קשירת קשר להונות מוסדות פיננסיים ב-2006-2008. ההונאה הסתכמה בהלוואות בסך 5 מיליון דולר שניטלו במרמה; ההפסדים לבנקים הסתכמו בכ-6.5 מיליון דולר. תחבולתו של מקסימוב עבדה כך: הוא רכש בתי יוקרה בסקוטסדייל, פרבר של פניקס, תוך שהוא מגייס רוכשי קש שבשמם הגיש בקשות למשכנתא בגובה רב יותר משווים של הבתים. לאחר מכן שלשל לכיסו את ההפרש באמצעות חשבון נאמנות.