השבוע בעונת הדוחות: האם חברות הענק "יפציצו" התחזיות?

בסקטור הטכנלוגיה ידווחו השבוע אפל (יום ג'), אמזון (יום ה') ■ בסקטור האנרגיה ידווחו אקסון מובייל (יום ה') ושברון (יום ו') ■ בתעשייה: קטרפילר ובואינג ידווחו ביום ד'

עונת הדוחות בארה"ב נמצאת בעיצומה ועד כה דיווחו כ-121 מהחברות הנסחרות במדד ה-S&P 500 וביניהן חברות ענק כגון מיקרוסופט , IBM , מקדונלדס וג'נרל אלקטריק . השבוע צפויות לפרסם יותר מ-180 חברות הנסחרות במדד ה-S&P 500, ומשקיעים רבים שואלים את עצמם האם המגמה החיובית לפיה יותר מ-80% מהחברות שדיווחו עד כה והיכו את התחזיות, תימשך גם השבוע.

"עד כה התוצאות של החברות שפרסמו את דוחותיהן לרבעון הראשון, הפתיעו לטובה, זאת למרות שאנליסטים רבים צפו כי גם הרבעון הראשון של 2012 יהיה מתון יחסית, בדומה לרבעון האחרון של 2011", אומר טוביאס לבקוביץ מסיטיגרופ.

טכנלוגיה

החברה המרכזית שתרכז את מרבית תשומת הלב של המשקיעים בסקטור זה ובכלל תהיה ענקית הטכנלוגיה אפל , שתפרסם דוחותיה ביום ג'. לאפל, שנכנסה לסיחרור בשבוע החולף וצללה כ-10% במסחר בוול סטריט, קיימת מסורת ארוכת שנים שבה היא עוקפת את התחזיות, (פיספסה רק פעם אחת מתוך 20) הצופות לה רווח של כ-10 דולר למניה על הכנסות של כ-37 מיליארד דולר. ברבעון המקביל ב-2011 רווחיה של אפל הסתכמו ב-6.4 דולרים למניה על הכנסות של 24.7 מיליארד דולר.

עוד חברה מבטיחה בסקטור זה הצפויה לרכז עניין, ויש כאלו שכבר הגדירו אותה כ"אפל" הבאה, היא ענקית מכירות האינטרנט אמזון , שתפרסם דוחותיה ביום ה'. אנליסטים צופים כי רווחיה יאמירו ברבעון זה לרמה של 7 סנט למניה על הכנסות של 12.86 מיליארד דולר.

טקסס אינסטרומנטס תפרסם דוחותיה ביום ב', כאשר קונצנזוס האנליסטים מצביע על רווח של 12 סנט למניה על הכנסות של 3.06 מיליארד דולר.

נטפליקס תפרסם גה ביא דוחותיה ביום ב'. החברה צפויה לרשום הפסד של 27 סנט על הכנסות של 867 מיליון דולר.

אנרגיה

השבוע הקרוב יישא עמו את דוחותיהן של ענקיות האנרגיה האמריקניות כגון אקסון מובייל , שתפרסם דוחותיה ביום ה', כאשר אנליסטים צופים כי תסכם את הרבעון עם רווח של 2.07 דולרים למניה על הכנסות של 127.1 מיליארד דולר.

ביום ו' תפרסם דוחותיה חברת שברון . קונצנזוס האנליסטים מצביע על רווח של 3.2 דולרים למניה על הכנסות של 210 מיליארד דולר.

תעשייה

ענקית הציוד המכני קטרפילר תדווח ביום ד' והיא צפויה לסכם את הרבעון עם רווח של 2.13 דולרים למניה על הכנסות של 16.2 מיליארד דולר.

גם בואינג תפרסם דוחותיה ביום ד' והיא צפויה לרשום רווח למניה של 94 סנט על הכנסות של 18.39 מיליארד דולר.