צ'ק פוינט פרסמה תחזית מאכזבת - המניה צונחת ב-8%

(עדכון) - המניה נופלת בוול סטריט על רקע תחזית הכנסות לרבעון הקרוב הנמוכה מצפי האנליסטים

בצ'ק פוינט לא רגילים לאכזב משקיעים. אבל מהחברה, שבאופן סדרתי מכה את התחזיות, מצפים כנראה ליותר. למרות פרסום דוחות טובים, פתחה מניית החברה את המסחר בוול סטריט בצניחה של יותר מ-8%.

ככל הנראה הסיבה היא תחזית ההכנסות של החברה שהייתה נמוכה מציפיות האנליסטים, והעריכה כי החברה תמכור בהיקף של 324-336 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, לעומת צפי ממוצע של 333 מיליון דולר בקרב האנליסטים. בשורה התחתונה, מצפה החברה לרווח נקי למניה של 74-77 סנט, פחות או יותר על פי הצפי.

מתברר שניסיונות הפשיעה הקיברנטית הרבים שאירעו בחודשים האחרונים, אם באמצעות ארגונים כגון אנונימוס, או גורמים חובבנים יחסית כגון ההאקר הסעודי שהצליח לבצע כמה פריצות לאתרים ישראליים ואף לגנוב מספרים של כרטיסי אשראי, השפיעו לטובה על תעשיית אבטחת המידע.

צ'ק פוינט, מחברות האבטחה הגדולות בעולם, מצאה את ההזדמנות המתאימה להגיע לשוק עם פתרונות חדשים לאיומים הללו, שבאו לידי ביטוי בגידול בהכנסות. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם מכירות של 313 מיליון דולר, גידול של 11% לעומת הרבעון הראשון של 2011, ובהתאם לציפיות החברה והאנליסטים בוול-סטריט.

"זה הרבעון הראשון הכי טוב שהיה לנו", אומר גיל שוויד, מייסד ומנכ"ל החברה. המכירות ברבעון זה היו כמעט ללא שינוי במכירות המוצרים (35% מכלל המכירות), אך נרשם גידול של 15% במכירות עדכוני תוכנה, תחזוקה ומינויים.

בדרך לשורה התחתונה נהנתה צ'ק פוינט לא רק מגידול נמוך מהמצופה בהוצאות המו"פ והשיווק, אלא גם מהדולר החזק. עם זאת, חלק גדול מהחיסכון בהוצאות ברבעון, מגלה שוויד, התאפשר כתוצאה מהחופשה של עובדי החברה בינואר במקסיקו. הנסיעה כמעט השביתה את החברה למשך יותר משבוע, ובאה לידי ביטוי בירידה בהוצאות. כך, סיימה צ'ק פוינט את הרבעון עם רווח נקי של 143 מיליון דולר, או 68 סנט למניה, גידול של 19% לעומת אשתקד.

בנטרול רישום מענקי אופציות לעובדים כהוצאות והוצאות חד פעמיות נוספות (Non-GAAP), מדווחת החברה על רווח נקי של 157 מיליון דולר, או 74 סנט למניה - כסנט מעל הקצה העליון של ציפיות החברה, ומעט מעל ממוצע תחזיות האנליסטים.

להתגונן בעזרת שיתוף המידע

חלק נרחב ממסיבת העיתונאים שערכה היום צ'ק פוינט עם פרסום הדוחות, התרכז סביב פתרון ה-ThreatCloud שהשיקה החברה לפני שבוע. הפתרון הוא גישה חדשה של החברה לשיתוף מידע לגבי איומים ברשת, אך מתבסס על התשתיות שהניחה החברה במשך 20 השנה האחרונות.

למעשה תשתמש צ'ק פוינט בכל מערכת הגנה שהיא מספקת בתור חיישן לזיהוי התקפות על הארגונים שרכשו אותה. המידע ייאסף על ידי בסיס נתונים שיהיה בידי צ'ק פוינט. המידע על התקפה של ארגון, טוען שוויד, הוא קריטי להגנה של ארגונים אחרים, ובסיס הנתונים המשותף יכול לסייע בכך.

"כל ארגון עובד לגמרי לבד, ולרובם אין המשאבים והידע איך להתמודד עם התקפות מסוימות. החלטנו שזה פוטנציאל מעניין לשנות את הגישה, זה קונספט חדש של שיתוף פעולה בתחום ההגנה מפני התקפות", מציין שוויד.

למרות ששוויד מעריך כי פתרונות כאלו עדיין אינם קיימים, הרעיונות בתחום דווקא קיימים תקופה ארוכה. שיתוף משאבי ניטור וזיהוי התקפות בין ארגונים, מתבצעים בתחומים שונים של אבטחת מידע (כגון ב-RSA), ולפחות מהזווית הפילוסופית, מהווים גם בסיס לפתרונות נרחבים יותר בעתיד. שוויד מעריך כי הפתרון שמציעה החברה יכול להסתמן בעתיד כמקור נוסף של צמיחה, לדבריו הוא עשוי להיות "הזדמנות חדשה עבורנו".

תוצאות צ'ק פוינט
 תוצאות צ'ק פוינט